عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۷۲۲
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۳
در خصوص مراسم اربعین؛
جلسه شورای معارف سیما همزمان با دهه آخر ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی امروز یکشنبه هفتم شهریور ماه با حضور نمایندگان نهاد های فرهنگی برگزار شد.

عقیق:همزمان با دهه آخر ماه محرم و در آستانه اربعین حسینی جلسه شورای معارف سیما یکشنبه هفتم شهریور با حضور حجت‌الاسلام حریزاوی قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین، حجت الاسلام گنابادی نژاد معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، جواد شیخ اکبری دبیر شورای معارف سیما و نمایندگان شورای معارف در شبکه‌های سیما به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

ضرورت برنامه‌های معرفت افزا با حال و هوای مسیر اربعین

جواد شیخ اکبری؛ دبیر شورای معارف سیما در این جلسه ضمن تشکر از تلاش‌های مجاهدانه مدیران و برنامه سازان معارفی سیما در دهه اول محرم گفت: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما ویژه برنامه‌های محرمی سیما حدود ۵۳ درصد مخاطب داشته اند. شیخ اکبری همچنین با اشاره به دو مناسبت مهم پیش رو اربعین حسینی و دهه آخر صفر و ادامه شرایط کرونا گفت: ضرورت دارد سیما شرایطی را فراهم نماید که مردم ضمن استفاده از برنامه‌های معرفت افزا در حال و هوای مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین حرم های مطهر ائمه علیهم السلام در این ایام قرار گیرند.

«الحسین سفینه النجاه» شعار اربعین امسال

حجت‌الاسلام حمید احمدی، رئیس کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه جریان سازی اربعین را رسانه ملی انجام داده است افزود: اگر قرار است اربعین جهانی شود باید زبان و ادبیات اربعین را به کار بگیریم و روایت همسان از اربعین داشته باشیم. بحث رسانه‌ای اربعین را بایستی به رسانه ملی واگذار کنیم. همچنین معرفت افزایی را در فضای اربعین به کمک رسانه می‌توان نهادینه کرد. وی خاطر نشان کرد: امسال ۵۰۰ موکب ایرانی در اربعین حضور خواهند داشت و شعار امسال اربعین «الحسین سفینه النجاه» است.

تلقی از محدودیت‌های به وجود آمده به عنوان فرصت

حجت الاسلام گنابادی نژاد، معاون تبلیغات آستان قدس رضوی نیز در این جلسه به تشریح برنامه‌های آستان مقدس علی بن موسی الرضا (علیه السلام) برای دهه آخر ماه صفر و اربعین حسینی پرداخت.
در ادامه این جلسه، حجت الاسلام روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: باید از محدودیت‌های ایجاد شده به عنوان فرصت استفاده کنیم و فضا را به سمت معارف اربعین ببریم و معارف اربعین به عنوان امتداد عاشورا با ابزار رسانه در جامعه نهادینه شود.همچنین در این جلسه نمایندگان شورای معارف شبکه‌های سیما نقطه نظرات خود را در خصوص ویژه برنامه‌های اربعین و دهه آخر ماه صفر مطرح کردند.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین