عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۴
مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای اجرایی کردن مطالبات و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در سخنان تلویزیونی روز گذشته چهارشنبه 20 مردادماه، پیامی به ائمه جماعات صادر کرد.

عقیق:مرکز رسیدگی به امور مساجد در راستای اجرایی کردن مطالبات و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در سخنان تلویزیونی روز گذشته چهارشنبه ۲۰ مردادماه، پیامی به ائمه جماعات صادر کرد. متن این پیام به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

با تقدیم تحیّات و با آرزوی قبولی عبادات و عزاداری شما سروران ارجمند در ماه عزای حسینی علیه‌السّلام، ضمن عرض تسلیت ایّام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السّلام، حسب وظیفه لازم می‌دانیم از مجاهدت خالصانه‌ شما اعزّه‌ گرانقدر در رابطه با ارائه‌ خدمات متنوّع و شایسته‌ در حوزه‌های معنویت، سلامت و معیشت، متناسب با نیازهای جامعه و همچنین استمرار نهضت مواسات و احسان در طول دوران کرونایی تاکنون، تشکر و قدردانی نماییم.

همانگونه که مستحضر هستید در خیز پنجم بیماری کووید ۱۹، ویروس منحوس کرونا در حال شیوع گسترده است که مقابله‌ی عالمانه با آن، مستلزم تلاش مضاعف جهت رفع آسیب‌های ناشی از این همه‌گیری و همراه کردن آحاد جامعه در راستای مراعات شیوه‌نامه‌های بهداشتی، است.

با توجّه به بیانات حکیمانه و فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله‌العالی، مبنی بر مراعات شیوه‌نامه‌ها توسط آحاد جامعه و لزوم رعایت کامل دستورالعمل‌ها در مراسم عزاداری، تأکید می‌شود از فضاهایی همچون حیاط مسجد، پارکینگ‌های همجوار، حیاط مدارس اطراف و ... جهت برگزاری مراسم استفاده شده و از فرصت اجتماعات محرم برای دعوت از اقشار مختلف مردم، به رعایت کامل شیوه‌نامه‌ها به نحو مطلوب بهره گرفته شود؛ بدیهی است رعایت تمامی ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی همچون الزام استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌ اجتماعی ضروری بوده و کارگزاران گرانقدر مساجد، تحت مدیریت امام جماعت، در این رابطه مسئول هستند.

همچنین توصیه می‌شود با توجّه به مطالبه‌ رهبر معظّم انقلاب دامت برکاته، مبنی بر لزوم اوج‌گیری نهضت مواسات و احسان با محوریت مساجد؛ شناسایی نیازمندان آبرومند و جذب کمک‌، همیاری و نذورات مردم و خیرین، توسط اهالی مسجد برای تهیه و توزیع اقلام موردنیاز بین نیازمندان، با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز نیکوکاری، پایگاه‌های بسیج و سایر تشکل‌های مسجدی و مردمی، همت عالی را مصروف داشته و با مجاهدت بی‌وقفه، لبیّک عملی خود را به فرامین مقام معظّم رهبری مدظله العالی‌ابراز کنید.

 توفیق روزافزون شما سروران فاضل و فرهیخته را در بهره ­مندی از برکات مجلس عزای حضرت سیّدالشّهداء علیه السلام و خدمت خالصانه به بیوت الرّحمان و عبادالله، از درگاه پروردگار متعال مسئلت می­‌کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین