عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۳۸۹
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در اولین روز محرم ۱۴۰۰ جزئیات برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی و برنامه‌های این مجمع را در حضور خبرنگاران تشریح کرد و گفت: این همایش امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود.

عقیق:داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام در نشستی که روز اول محرم الحرام برگزار شد، افزود: چنانچه اطلاع دارید ما در اولین جمعه محرم دعوتی از مادران و شیرخوارگان داریم و هدف ما ابلاغ این پیام است: بای ذنب قتلت؟ ما با معرفی مظلومیت حضرت علی اصغر به دنیا به همگان تصریح می‌کنیم که هدف سیدالشهدا بیداری امت اسلامی بود نه حکومت.

وی با اشاره به اینکه حضرت در کربلا فرمودند من خون قلبم را برای بیداری امتم و امت‌های آینده به کربلا آورده‌ام: و بذل مهجته فیک لیستنقذ عبادک من الجهاله و حیره الضلاله تصریح کرد: حضور مادران و شیرخواران در این مراسم ما را در رساندن این پیام به جامعه بشری یاری می‌کند. نقطه عطف حرکت ما در این همایش جهانی آیین نذرنامه خوانی است. مادران در این مراسم فرزندان خود را نذر یاری منجی می‌کنند. نذر در مکتب شیعه به تصریح در آیات قرآن آمده است و مثال آن حضرت مریم سلام الله علیها است که وقتی حضرت عیسی در بطن ایشان بود خطاب به خداوند متعال فرمودند: انی ندرت لک ما فی بطنی محررا. این لباس‌ها چنانچه میدانید به رنگ سبز علوی و به همراه پیشانی بند یاصاحب الزمان است.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر در ادامه در خصوص برگزاری مراسم در کشورهای دیگر افزود: در کشورهای دیگر نیز مراسم برگزار می‌شود. هم چنین نذرنامه به زبان‌های مختلف ترجمه شده  و آیین نذرنامه خوانی به ۱۳ زبان اجرا می‌شود و نیز تمامی بودجه این مراسم‌ها از طرف مردم تامین می‌شود و ما هیچ گونه بودجه دولتی نداریم.

وی گفت: ما به دنبال هستیم که سیدالشهدا را به جمیع آحاد بشری معرفی کنیم پس نیاز به یک شبکه تعاملی زنده داریم. ما به دنبال ابر سامانه هستیم و ان‌شاءالله می‌خواهیم دو سازمان اساسی تشکیل دهیم. سازمان اول سازمانی که بانوان ما را برای ماموریتی که خداوند در ذاتشان قرار داده، تربیت کنیم. از آموزه‌های دینی ما این است که زن پرورش دهنده اصلی جامعه است و اگر به قدرت رب النوعی خود برسد جامعه اصلاح می‌شود.

منافی در خصوص برگزاری مراسم با توجه به شیوع کرونا اضافه کرد: مراسم شیرخوارگان حسینی در غالب نقاط به صورت مجازی و در برخی شهرستان‌ها که شرایط بهتر و از سوی ستاد کرونا مجوز دارند، برگزار می‌شود. ما نیز در تولید لباس‌ها کوتاهی نکردیم و حدود ۳۰ هزار دست برای ارسال به کشورهای مختلف در کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان تولید شد.

وی افزود: همایش شیرخوارگان حسینی به همت مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام در اولین جمعه محرم ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ همزمان در ایران و ۴۵ کشور جهان برگزار می‌شود. این مراسم از شبکه‌های سیما و استانی به طور مستقیم پخش می‌شود. مراسم تهران از شبکه ۲ سیما از ساعت ۱۰ تا۱۱:۳۰ پخش می‌شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین