عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۳۳۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
جزئیات مراسم مشترک حاج محمود کریمی و حاج حنیف طاهری اعلام شد:
وسعت کار به حدی است که تصمیم گرفتیم  تا یک اپلیکیشن طراحی کنیم تا مستمع را به سمت هیئت هدایت کند. به طور مثال برای حرکت به سمت هیئت بهترین مسیر را در قالب یکی از اپلیکیشن‌های مسیریابی نشان داده و ظرفیت پارکینگ را به‌صورت آنلاین نشان می‌دهد تا بهترین انتخاب میان پارکینگ‌ها توسط مستمع انجام شود.

عقیق: محرم امسال اجتماع بزرگ عشیره عاشورا با سخنرانی حجت الاسلام کاشانی و مداحی حاج محمود کریمی وحاج حنیف طاهری در پادگان 06 ارتش  برگزار می‌شود.

حسین پنجه شاهی از مسئولین برگزاری این اجتماع  در گفت‌وگو با عقیق درباره جزئیات این مراسم گفت :  امسال تصمیم گرفتیم برنامه های هیئت های رایة العباس (ع) و عبدالله بن الحسن(ع) را به صورت مشترک در قالب یک اجتماع برگزار کنیم و با توجه به تجربه ای که  این هیئت سال گذشته در پادگان 06 ارتش داشت به یک طراحی خاصی رسیدیم تا کاری فراتر از هیئت و جلسات برگزار شود.
وی افزود: در این محوطه فضایی نزدیک به 50 هزار متر در اختیار داریم که نیمی از آن در اختیار برادران و نیمی دیگر مختص خواهران خواهد بود . با پیش بینی های انجام شده و رعایت فاصله اجتماعی ، حدود پنجاه هزارنفر امکان حضور در محوطه اصلی و حدودسی هزار نفر نیز در محوطه بیرونی حضور خواهند داشت.  

چهارپایه خوانی در اجتماع پنجاه هزاری نفری عشیره عاشورا

پنجه شاهی در ادامه تصریح کرد: پیش از شروع برنامه نیم ساعت تلاوت قرآن خواهیم داشت .  نیم ساعت سخنرانی و حدود یک ساعت نیز زمان مداحی پیش بینی شده است که با طراحی های انجام شده تصمیم گرفتیم فضای جلسه را از شکل منبر خارج کنیم و در قالب چهارپایه خوانی اجرا کنیم.

وی افزود  : یک و ماه و نیم است که برای برگزاری هرچه بهتر این مراسم و اجرای درست سیستم صوتی در حال مطالعه علمی هستیم و به امید خدا این کار به بهترین شکل انجام خواهد شد. در فضای بیرونی حدود 5 موکب برای پذیرائی و سلامت پیش‌بینی‌شده است و تعدادی غرفه‌های فرهنگی هم برای معرفی کتاب برپا خواهد شد تا کتب خوب را معرفی کنند. میزهای پاسخ به پرسش‌های مذهبی و اعتقادی تعبیه خواهد شد و همچنین امکانی برای جمع‌آوری کمک برای محرومین نیز از برنامه‌های حاشیه‌ای این مراسم خواهد بود 

چهارپایه خوانی در اجتماع پنجاه هزاری نفری عشیره عاشورا
پنجه شاهی در ادامه گفت : وسعت کار به حدی است که تصمیم گرفتیم  تا یک اپلیکیشن طراحی کنیم تا مستمع را به سمت هیئت هدایت کند. به طور مثال برای حرکت به سمت هیئت بهترین مسیر را در قالب یکی از اپلیکیشن‌های مسیریابی نشان داده و ظرفیت پارکینگ را به‌صورت آنلاین نشان می‌دهد تا بهترین انتخاب میان پارکینگ‌ها توسط مستمع انجام شود.


وی افزود: در این اپلیکیشن تور مجازی این مراسم، محتوای مراسمات و برگزاری آنلاین هیئت نیز پیش‌بینی‌شده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین