عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۳۲۸
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۴
علی شعیبی در کتاب «مقتل نوجوان» تلاش دارد روایتی ساده اما شیرین از قیام کربلا و چرایی آن برای مخاطب نوجوان امروز ارائه دهد.

عقیق:چهارمین چاپ از کتاب «مقتل نوجوان» در آستانه فرارسیدن ماه عزای حسینی و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، امام حسین(ع)، توسط انتشارات قدر ولایت به چاپ رسید و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. 

کتاب «مقتل نوجوان» که به قلم علی شعیبی نوشته شده، روایتی است از زندگی امام حسین(ع) از زمان تولد تا شهادت. این اثر را می‌توان اولین کتابی در قالب مقتل دانست که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده است. نویسنده کوشیده برای روایت زندگی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از منابع متعدد و موثق استفاده کند تا روایتی مستند در اختیار مخاطب نوجوان خود قرار دهد. 

شعیبی پیش‌تر در گفت‌وگویی درباره فصل‌های این اثر گفته بود:  کتاب از پنج فصل تشکیل شده است. فصل نخست کتاب به تولد امام حسین(ع) اختصاص دارد. تولد ایشان یک تولد خارق‌العاده بوده و اتفاقات خاصی در آن رخ داده است. بنا بر روایات نقل شده، فرشتگانی در آن زمان نازل شدند و خداوند نیز دستوراتی داده است. فصل دوم کتاب به دوارن کودکی امام حسین(ع) می‌پردازد. فصل سوم «مقتل نوجوان» به ریشه‌های قیام حضرت سیدالشهدا(ع) اختصاص دارد. در این فصل به طور مفصل به چرایی وقوع این قیام از زمان پیامبر اکرم(ص) پرداختم و سعی کردم به این سؤالات پاسخ دهم که چه شد که یزید، یزید شد و چه شد که معاویه در عصر امام علی(ع) با وجود انتخاب جانشین از سوی رسول خدا(ص)، از حکومت کناره‌گیری نکرد و ...؛ تمامی این موضوعات در این فصل مورد بررسی قرار گرفته است. سعی شده تا با زبانی ساده و خلاصه به تمام ریشه‌ها و علت‌های تاریخی واقعه عاشورا پرداخته شود؛ به طوری که مخاطب با خواندن این بخش به چکیده‌ای کامل از این ماجرا دست خواهد یافت. فصل سوم به این دلیل انتخاب شد که بتواند به پرسش‌های مخاطب نوجوان درباره چرایی وقوع حماسه عاشورا پاسخ دهد.

به گفته او؛ کتاب در فصل چهارم وارد ماجرای کربلا شده است و فصل پنجم نیز به طرح احادیثی مبنی بر فضیلت گریه بر مصائب اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) و فضیلت برگزاری مراسم عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) و سرودن شعر در رثای حضرت اختصاص دارد.

شعیبی در کتاب «مقتل نوجوان» کوشیده با زبانی روایی و شیرین و بدون ارائه مطالب اضافه، ماجرای قیام امام حسین(ع) را برای مخاطب خود روایت کند. چرایی قیام امام حسین(ع)، ایثار و فداکاری یاران اباعبدالله(ع) و ضرورت این قیام برای حفظ جامعه اسلامی از جمله موضوعاتی است که به صورت غیر مستقیم در این کتاب پرداخته شده است.

این اثر برای اولین‌بار در سال گذشته منتشر شد و مورد اقبال مخاطبان قرار گرفت؛ به طوری که چند هفته پس از انتشار به چاپ دوم رسید. حالا انتشارات قدر ولایت در آستانه ماه محرم چاپ چهارم آن را در اختیار علاقه‌مندان و عزاداران حسینی قرار داده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین