عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹
رعایت 100 درصدی پروتکل‌ها در مساجد تهران/
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: براساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا برای ماه محرم و صفر، امکان اقامه نماز جماعت در مساجد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شده است.

عقیق:حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر، معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به در پیش بودن ماه محرم اظهار داشت: براساس دستورالعمل ابلاغی ستاد ملی کرونا برای ماه محرم و صفر، امکان اقامه نماز جماعت در مساجد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شده است.

هیچ گزارش تخلفی از مساجد نیامده است

وی افزود: الحمدلله مساجد کشور تجربه غنی در یک سال و نیم گذشته و برگزاری مراسم در دو ماه رمضان و یک ماه محرم گذشته در دوران کرونایی داشته‌اند که هیچ گزارش تخلفی در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیز دریافت نشد. نظارت‌های میدانی صورت گرفته نیز موید همین رعایت حداکثری از سوی نمازگزاران و خادمان مساجد است.

اولویت با برگزاری عزاداری در فضای باز مساجد است

ذاکر با بیان اینکه عزادارای محرم در فضای باز مساجد استان تهران برگزار خواهد شد، گفت: اولویت با برگزاری مراسم در فضای باز است و اگر بنا باشد مراسم در فضای بسته برگزار شود، باید سیستم تهویه مسجد به تائید اداره بهداشت برسد. این مراسم باید با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اعلام شده و همچنین استفاده ۱۰۰ درصدی از ماسک در طول مراسم همراه باشد. نذری‌ها نیز باید مطابق آن‌چه در پروتکل‌ها اعلام شده انجام شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد افزود: تیم‌های نظارت و ارزیابی مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز در نواحی مختلف استان تهران به صورت میدانی ناظر رعایت این دستورالعمل‌ها خواهند بود تا ان‌شاءالله به خوبی مجالس عزاداری برپا شود. اگر موردی از تخلف نیز مشاهده شود به سرعت بررسی و برطرف خواهد شد.

رعایت دستورالعمل‌ها در مساجد ۱۰۰ درصدی است

وی گفت: در شرایط کنونی براساس اعلام مسئولین کشور، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به صورت میانگین به ۴۰ درصد رسیده است که این رقم در مساجد ۱۰۰ درصدی است و خادمان با تلاش بسیار تمام پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده را رعایت می‌کنند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین