عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۲۹۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۱
پس از رایزنی های صورت گرفته با مسئولان عراقی:
عراقی‌ها در فرودگاه نجف از زائران به عنوان ورودی به این کشور 10 دلار اخذ می‌کردند که با مذاکرات مسؤولان کشورمان با طرف عراقی، از این پس زوار ایرانی از پرداخت این مبلغ معاف شدند.

عقیق:یکی از دغدغه‌های زائران ایرانی هنگام سفر هوایی به عتبات، پرداخت هزینه‌های بالای سفر بود؛ به طوری که زائران باید علاوه بر هزینه پرواز،اسکان و تغذیه و سایر هزینه‌ها، در فرودگاه نجف ۱۰ دلار به عنوان ورودی به این کشور پرداخت می‌کردند.

اما با رایزنی صورت گرفته با مسؤولان عراقی، ایرانیان دیگر برای ورود به عراق از طریق فرودگاه نجف از پرداخت این مبلغ معاف شدند و به این ترتیب ۱۰ دلار به سود زوار ایرانی خواهد بود. این امر در حالی است که از سال‌های گذشته در فرودگاه نجف از هر زائری ۱۰ دلار حق ورودی دریافت می‌شد که با احتساب دلار ۲۵ هزار تومانی این مبلغ حدود ۲۵۰ هزار تومان می‌شود.

علاوه بر این، در صورت برقراری سفرهای هوایی به عتبات با موافقت دولت عراق و ایران، دیگر زائران ایرانی نیازی به انجام تست کرونا در فرودگاه‌های بغداد و نجف ندارند. عراق قرار بود پس از پذیرش زائران خارجی در شرایط کرونا از هر زائری ۶۰ هزار دینار عراقی یعنی حدود ۹۰۰ هزار تومان به منظور انجام تست کرونا در فرودگاه بگیرد که ایرانیان، دیگر  برای ورود به عراق در فرودگاه‌ها تست کرونا نمی‌دهند و داشتن جوابیه منفی کرونا حدود ۴۸ ساعت قبل از اعزام کافی است. (اینجا بخوانید) با این اقدام مسؤولان کشورمان، پس از برقراری سفر هوایی به عتبات حدود یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به نفع زائران خواهد بود.

به گزارش فارس، بر اساس توافق دو کشور از ۴۵ روز قبل از اربعین یعنی از محرم امسال ویزای عراق هم بین دو کشور حذف می‌شود و زائران ایرانی نیازی به اخذ ویزای عراق برای سفر به عتبات ندارند. همچنین از فروردین ۹۸ هزینه ویزای عراق نیز حذف شد و فقط زائران برای سفر به عتبات ملزم به اخذ ویزا بودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین