عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۲۸۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
با حضور اساتید پیشکسوت مداحی؛
صندوقچه‌های روضه خانگی که قرار است در آستانه ماه محرم میان دو هزار هیأت و مسجد توزیع شود امروز طی مراسمی در امامزاده صالح رونمایی شد.

گزارش تصویری

___________________________________________________________________________________________

عقیق: مراسم رونمایی از صندوقچه روضه خانگی شب گذشته در آستانه ماه محرم الحرام به همت جامعه ایمانی مشعر و با همکاری مجموعه ماهد در امامزاده صالح(ع) برگزار شد‌.

رحیم آبفروش دبیر جامعه ایمانی مشعر در این مراسم اظهار کرد: همه نسبت به اهمیت و تأثیر روضه‌های خانگی واقف هستیم و بسیاری از بیانات امروز خود را مدیون روضه های باصفای خانگی هستیم که به واسطه تلاش پیرمردها و پیرزن‌ها با بیشترین اخلاص و برکت برپا می‌شد اما متاسفانه امروز کرونا موجب تعطیلی بخش قابل توجهی از روضه‌های خانگی شده است.

وی اضافه کرد: در شرایط خاص این روزها ما همه تلاش خود را را برای احیا و گسترش روض‌های خانگی به کار گرفتیم با فراهم سازی بستر هایی به دنبال تقویت روضه‌های خانگی هستیم.

آبفروش از تولید صنایع فرهنگی توسط ماهد به عنوان یک حرکت قابل تقدیر یاد کرد و افزود: فعالان این مجموعه با نگاهی هنرمندانه احیای سنت‌های نیکوی قدیم را را دنبال کرده و با اتکا به سنت گذشتگان به نتایج مطلوبی رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه امکانات مورد نیاز برای برپایی روضه خانگی در این صندوقچه جانمایی شده است، اظهار کرد: این صندوقچه‌ها که شامل مهر تربت، زیارت عاشورا و اربعین،کتیبه‌های مناسبتی و هدایت‌گر است میان دو هزار مسجد و هیئت در آستانه ماه محرم توزیع می‌شود.

آبفروش ادامه داد: این صندوقچه‌ها در اختیار مسئولان هیات ها قرار می‌گیرد و عموم افراد هر محله می‌توانند از آن استفاده کنند و بعد از برپایی روضه خانگی برای استفاده دیگران به هیات بازگردانند.
وی تصریح کرد: روضه خانگی فرصتی برای مداحان و سخنرانان جوان است تا بتوانند ظرفیت خود را ارتقا داده و استعدادهای خود را به نمایش گذارند.

جانشین دبیر جامعه ایمانی مشعر عنوان کرد: اگر هیات‌هایی که صندوقچه‌ها را دریافت می‌کنند هر کدام در طول سال ۱۰۰ روزه خانگی را بر پا کنند در مجموع ۲۰۰ هزار مجلس نورانی با استفاده از صندوقچه‌ها در طول یک سال برپا و ظرفیت روضه‌های خانگی احیا خواهد شد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین