عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۲
در همایش مجازی ۱۰ هزار هیئت برگزیده کشور مطرح شد؛
همایش مجازی ۱۰ هزار هیئت برگزیده کشور با حضور حاج منصور ارضی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار و در آن بر پررنگ‌تر بودن تعظیم شعائر حسینی در محرم امسال تأکید شد.

گزارش تصویری

_____________________________________________________________________________________________

به گزارش عقیق، همایش مجازی ۱۰ هزار هیئت برگزیده کشور صبح امروز ۱۰ مرداد با حضور حاج منصور ارضی مداح و پیر غلام اهل‌بیت، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام مجید باباخانی مدیرکل تشکل‌های دینی سازمان تبلیغات اسلامی و جمع دیگری از فعالان و مسئولان تشکل‌های دینی و شبکه هیئت کشور و با حضور مجازی ۱۰ هزار هیئت برگزیده از ۴۳۰ نقطه کشور برگزار شد.

مراسم با سخنان حجت‌الاسلام مجید باباخانی شروع شد.

وی در ابتدا با تأکید بر لزوم برگزاری هیئات در محرم امسال بیان کرد: جمله امام (ره) که این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه‌داشته است در دران کرونا خود را نشان داده و مشاهده کردیم که هیئات در تمامی مشکلات و مصائب کنار مردم بوده و خدمت‌رسانی کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: نکته مهم این است که رهبر معظم انقلاب تکلیف هیئتی‌ها را مشخص کردند و مطابق دستور ایشان باید مراسم محرم و تعظیم شعائر حسینی در این ماه به بهترین شکل انجام‌شده و دستورالعمل‌های بهداشتی نیز در بهترین حالت رعایت شود.

باباخانی در پایان خاطرنشان کرد: این جلسه به دلیل گفت‌وگو و هم‌اندیشی میان هیئات برگزیده کشور به‌منظور برگزاری هرچه بهتر مراسم آئینی و حسینی کشور برگزارشده است.
در ادامه مراسم بخشی از حاضران جلسه به بیان نظرات خود پرداختند.

سپس حاج منصور ارضی مداح و پیر غلام اهل‌بیت با تأکید بر برگزاری حضوری مراسم ماه محرم اظهار کرد: ما همیشه قصد بر اجرای مراسم آئینی را داشتیم و در سال گذشته هم باوجود تمامی سختی‌ها مراسم را به‌صورت حضوری برگزار کردیم.

تعظیم شعائر حسینی در محرم ۱۴۰۰ پررنگ‌تر و جدی‌تر از همیشه

وی با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد ادامه داد: شهدای ۱۵ خرداد سینه‌زنان هیئات آن زمان بودند که کشته شدند ولی علم و بیرق عزاداری بر سیدالشهدا (ع) را زمین نگذاشتند و این واقعه را در تاریخ ثبت کردند و کنون هم‌زمان آن رسیده است که مادحین و مسئولان اجازه تعطیلی هیئات را ندهند.

این مداح و پیر غلام اهل‌بیت ضمن انتقاد بر برگزاری مراسم محرم به‌صورت تماماً مجازی بیان داشش: مراسم محرم به هر شکل در فضای مجازی هم پخش خواهد شد ولی مهم شکل برگزاری این مراسم در عموم جامعه و به‌صورت حضوری است تا موجبات خوشحالی دشمن را فراهم نکند.

وی افزود: همان‌طور که در جامعه به پرستار، پزشک و مرزبان نیاز است و کارشان تعطیل نمی‌شود به هیئت و مداح هم نیاز است تا سلامت معنوی جامعه را تأمین کند.

حاج منصور ارضی ضمن انتقاد به تعطیلی برخی از هیئات در سال گذشته تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب هم، سال گذشته حتی به‌صورت تک‌نفره هیئت خود را برگزار کردند و علم مراسم سیدالشهدا را بر زمین نگذاشتند و به نظر تعطیلی برخی مراسم در سال گذشته اشتباه بوده و این اشتباه باید در مراسم امسال جبران شود.

این مداح اهل‌بیت در ادامه تأکید کرد: هیئت و مراسم عزاداری از ارکان نظام جمهوری اسلامی است و اگر ضربه به آن وارد شود نظام متضرر خواهد شد.

ارضی در ادامه ضمن گرامیداشت نام و یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افزود: حاج قاسم سلیمانی مرد روضه بود و هر جا سخنی می‌گفت فریادش بلند بود و روضه حضرت زهرا(س) را اقامه می‌کرد.

وی در پایان بابیان این نکته که در روایات بسیاری به شفابخش بودن هیئت و روضه اشاره‌شده است خاطرنشان کرد: باید مطابق با دستور رهبری ایستادگی کنیم تا مراسم ماه محرم برگزارشده و دستورالعمل‌های بهداشتی هم در این مراسم رعایت شود.

در بخش بعدی برنامه تعدادی از استان‌ها که به‌صورت مجازی و برخط در جلسه حضور داشتند به ایراد سخن پرداختند.

در ادامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: زیرساخت‌های مجازی امکان حضور بیش از ۱۰ هزار هیئت و تشکل دینی در جلسه را نمی‌داد و ما نزدیک به ۱۰۰ هزار هیئت ثبت‌شده در سراسر کشور داریم.

تعظیم شعائر حسینی در محرم ۱۴۰۰ پررنگ‌تر و جدی‌تر از همیشه

وی ادامه داد: ذکر سیدالشهدا(ع) شناسنامه و هویت مردم ایران است و ما حرف حساب و مشخصمان تعظیم شعائر حسینی به بهترین شکل ممکن است و اگر هیئتی به دلیل مشکلات مالی و یا نداشتن فضای مناسب تعطیل شود مسئولیتش به گردن تک‌تک ما خواهد بود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: دشمن ایمان و تقوای جامعه را هدف گرفته و راه مقابله با آن توسل به اهل‌بیت است و بها راین توسل در ایام محرم شکل می‌گیرد، به همین دلیل عزاداری را علنی برگزار می‌کنیم و تمام شهر را سیاه‌پوش می‌کنیم تا حال و هوای محرم در تمامی کشور احساس شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اهمیت محرم ۱۴۰۰ در برگزاری مراسم ماه محرم عنوان کرد: امسال بیش از سال گذشته وظیفه خود میدانیم که هم کمک به برگزاری تمامی هیئات کرده و هم فضاسازی صوتی و بصری را در تمام کشور ایجاد کنیم.

تعداد بازدید : 71

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که هیئتی‌ها آداب می‌دانند و از کودکی آداب هیئت را می‌آموزند افزود: اگر مسئله مراعات موارد بهداشتی هم مطرح شود ما ثابت کردیم که اهل مراعات هستیم و رعایت هیئتی‌ها در مراسم سال گذشته هم تحسین تمامی اهل دقت و در صدر آن‌ها رهبر معظم انقلاب را برانگیخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی در پایان خاطرنشان کرد: تعظیم شعائر حسینی را وظیفه خود میدانیم و از آن کوتاه نمی‌آییم و همگان خواهند دید که امسال این مهم جدی‌تر و پررنگ‌تر از همیشه در کشور برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صنعتي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
0
0
آفرين و احسنت.... كاش پارسال هم كوتاه نمي آمدي پارسال گل به خودي بود
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین