عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۰۹۰
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
پس از یک سال وقفه:
مراسم دعای عرفه پس از یک سال وقفه به دلیل شیوع کرونا، با حضور زائران برگزار می‌شود و خادمان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در حال مهیا کردن فضا برای تشرف زائران در این روز هستند.

عقیق:عرفه روزی است که خداوند درهای رحمت و مغفرت را بار دیگر روی بندگانش باز می‌کند و در روایات آمده است در این روز افرادی که از مغفرت الهی در شب‌های قدر جاماندند، این بار در روز عرفه در درگاه الهی طلب مغفرت کنند.

در این روز زیارت امام حسین(ع) نیز بسیار تأکید شده است، تا جایی که امام صادق(ع) فرمودند: کسی که امام حسین (ع) را در روز عرفه زیارت کند، خدای عزوجل برای او یک میلیون حج با قائم آل محمد (عج)، یک میلیون عمره با رسول خدا (ص) و آزاد کردن یک میلیون برده می‌نویسد.

بر همین اساس، در روز عرفه بسیاری از شیعیان از راه‌های دور و نزدیک خود را به حرم ارباب می‌رسانند تا دعای عرفه را در جوار حرم سیدالشهدا (ع) قرائت کنند. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا استاندار کربلا، مسیرهای ورودی به کربلا را مسدود کرد و در روز عرفه و عیدقربان فقط افراد بومی امکان تشرف به حرم را داشتند. حتی مراسم دعای عرفه بدون حضور زائران و به صورت مجازی از رسانه‌ها و شبکه‌های عراقی پخش شد.

تعداد بازدید : 63

آماده‌سازی بین‌الحرمین برای مراسم روز عرفه

اما امسال با توجه به درخواست‌های مکرر زائران و حتی مجوز ورود زائران به عراق، مراسم دعای عرفه به صورت باشکوه و با حضور زوار در بین‌الحرمین برپا خواهد شد؛ به طوری که خادمان حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) در حال آماده‌سازی حرم‌ها و بین‌الحرمین برای تشرف زائران و قرائت دعای عرفه هستند. البته با وجود رایزنی‌های ایران و عراق برای ازسرگیری سفر به عتبات و موافقت ستاد کرونا، هنوز امکان تشرف ایرانیان به عتبات میسر نشده است و عاشقان حسینی برای دومین سال متوالی از زیارت امام حسین (ع) در روز عرفه بازماندند.

به گزارش فارس، در سال‌های قبل از کرونا، در ایام ذیالحجه روزانه حدود ۵ هزار زائر ایرانی با کاروان‌های سازمان حج و زیارت به عتبات مشرف می‌شدند که اکنون با شیوع کرونا و ممنوعیت تشرف به عتبات این تعداد به صفر رسیده است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین