عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۰۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اعلام کرد
حجت الاسلام موسوی متقی از برگزاری جشن های دهه ولایت و امامت در یک هزار امامزاده و بقعه کشور با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: ویژه برنامه «شمیم ولایت» و«تبرکات علوی» از جمله این برنامه ها است.

عقیق:حجت الاسلام «سیدمحمدکاظم موسوی متقی»، در گفت و گویی با اعلام تدارک ویژه برنامه های دهه ولایت و امامت در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص کشور اظهار کرد: جشن های دهه ولایت و امامت از نهم ذی الحجه در بقاع شاخص کشور آغاز و دستوالعمل برنامه های این ایام به امامزادگان و بقاع شاخص کشورابلاغ شده است.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور با اشاره به برگزاری ویژه برنامه«شمیم ولایت»، بیان کرد: کاروان های شادی در ایام دهه ولایت وامامت در استان های کشور برپا و برگزاری این برنامه با رعایت دستورالعمل بهداشتی بر اساس رنگ بندی وضعیت کرونایی(قرمز،نارنجی،زرد،آبی) در استانها برگزار می شود. به گونه ای که درشهرهای وضعیت قرمزکرونایی این مراسم به صورت مجازی، شهرهایی وضعیت نارنجی در صحن های امامزادگان و در شهرهای وضعیت زرد و آبی نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

وی از برگزاری نمازعید سعید قربان در شهرهای وضعیت آبی و سفید در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد.

حجت الاسلام موسوی متقی خاطرنشان کرد: امسال برنامه مشترکی با عتبه مقدس علوی برگزار خواهیم کرد و همانند کاروان های زیرسایه خورشید که در دهه کرامت خدام رضوی درشهرهای مقدس حضورمی یابند، دردهه ولایت و امامت نیز خدام بارگاه علوی با پرچم بارگاه علوی در شهرهای مختلف حضور می یابند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه از اجرای ویژه برنامه «تبرکات علوی» و توزیع بسته های غذای به ارزش 400 هزار تومان میان نیازمندان را بخش دیگری ازبرنامه های این ایام نام برد و گفت: ذبح قربانی و توزیع گوشت گرم میان نیازمندان و نیز اطعام غدیر نیز در این ایام انجام خواهد شد. 

وی خاطرنشان کرد: اگرچه برنامه های دهه ولایت و امامت تحت تاثیر بیماری کرونا همانند قبل انجام نمی شود، ولی ما از این فرصت هم استفاده می کنیم تا جشن های این دهه را باشکوه برگزار کنیم. 

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف و امورخیریه کشور پیشبینی کرد که برنامه های دهه ولایت و امامت در یک هزار امامزاده و بقعه کشوربرگزار شود.


 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین