عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۹۰۴۲
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی؛
آیین افتتاحیه دوره آموزشی رسانه هیئت با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات،محمد شجاعیان مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر و جمعی از مسئولان فرهنگی و رسانه‌ای در حوزه هنری برگزار شد.

عقیق:آئین افتتاح دوره آموزشی رسانه هیئت با حضور حجت الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، محمد شجاعیان مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر و جمعی از مسئولان فرهنگی و رسانه‌ای در تالار سوره حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

هیئت‌های مذهبی از عناصر شکل دهنده انقلاب اسلامی است

پس از قرائت قرآن کریم و اجرای گروه مهدی فاطمه (س)، محمد شجاعیان مدیرعامل گروه رسانه‌ای مهر ضمن خیر مقدم به شرکت کنندگان در دوره آموزشی رسانه هیئت، هیئت‌های مذهبی را از رسانه‌های مؤثر و اثرگذار دانست و اظهار داشت: انقلاب اسلامی از برکات این رسانه به شمار می‌رود چرا که هیأت‌های مذهبی از عناصر شکل دهنده انقلاب اسلامی است.

مدیر عامل گروه رسانه‌ای مهر با اشاره به اینکه دستگاه اباعبدالله الحسین (ع) به ویژه هیئت‌های مذهبی از ابتدای عاشورا تا به امروز به عنوان یک رسانه ایفای نقش کرده است، عنوان کرد: در این نقش آفرینی خادمان هیأت‌ها نسبت به مستمعین نقش موثرتری داشتند.

وی به اهداف برگزاری رسانه هیأت اشاره کرد و گفت: با توجه به مأموریت و رسالتی که مجموعه رسانه‌ای مهر در عرصه حوزه فرهنگی بر عهده دارد تصمیم گرفتیم تا این مأموریت ویژه را نسبت به یکی از عناصر اصلی فرهنگ ساز جامعه که هیأت است، داشته باشیم و بتوانیم مهارت رسانه‌ای هیأت‌ها را افزایش دهیم.

آیین افتتاح دوره آموزشی رسانه هیأت برگزار شد

شجاعیان با بیان اینکه شرایط کرونایی سبب شده بسیاری از مخاطبان از طریق رسانه محافل هیأت‌های مذهبی را دنبال کنند، گفت: با شرایط کنونی رسانه هیأت این وظیفه خطیر را بر عهده دارد تا با تولید محتوا آن معانی که در هیأت شکل می‌گیرد را به نحو احسن به جامعه مخاطب فراتری انتقال دهد.

مدیر عامل گروه رسانه‌ای مهر ادامه داد: ماحصل این دوره باید این ظرفیت را فراهم آورد تا محتوایی که از طریق تک تک شرکت کنندگان در این دوره آموزشی تولید می‌شود با کیفیت بهتر و با آن حس معنوی که در هیأت وجود دارد به مخاطب منتقل شود.

وی در ادامه عنوان کرد: تلاش و هدف گروه رسانه‌ای مهر بر این امر استوار است که بتواند برای زحماتی که شرکت کنندگان در انتهای این دوره آموزشی متحمل می‌شوند و آموزش‌هایی که دریافت می‌کنند فرصتی فراهم شود که محتوای غنی تولید شده افراد آموزش دیده در دسترس مخاطبان بیشتری قرار گیرد، از این رو با معاونت خبری خبرگزاری مهر هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا این فرصت فراهم شود تا برای هر کدام از هیأت‌ها یک صفحه اختصاصی ایجاد شود تا محتوای آنان امکان دیده شدن از سوی مخاطبان چند ده میلیونی خبرگزاری مهر را داشته باشد.

شجاعیان در پایان خاطرنشان کرد: تصور ما این است که همه افرادی که در این دوره شرکت کردند خبرنگاران افتخاری خبرگزاری مهر محسوب می‌شوند که بعد از این دوره آموزشی و دوره‌های تخصصی ناظر بر عرصه خبر، آن شکل و هویت نهایی و دقیق‌تر را می‌بینند.

رسانه‌ها دلدادگی مردم به امام حسین را هنرمندانه عالم‌گیر کنند

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در سخنانی اظهار داشت: امام سجاد (ع) سال‌ها برای امام حسین (ع) گریه می‌کردند، امروز برخی درباره عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) طعنه می‌زنند در حالی که قلب تپنده و عاشق این مردم حضرت سید الشهدا (ع) هستند و این اوج بینایی است؛ مردمی که از چندی قبل محرم حسینه‌ها و تکایا را برای عزاداری اباعبدالله (ع) آماده می‌کنند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی افزود: ندیدن عاشقی این مردم به ذات سید الشهدا (ع) نوعی نابینایی است، عشق این مردم به حضرت سید الشهدا (ع) حقیقتی است که مستور نمانده و عالم گیر شده که یک جلوه آن اربعین است که عالمیان همه نگاه می‌کنند که اینجا چه خبر است، خوش به حال کسی که مؤثر است و اتصال به آسمان را برقرار می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایلی که من خودم را خاک پای شما می‌دانم این است که شما رسانه سیدالشهدا (ع) هستید و خبر این دلدادگی عاشقان اباعبدالله (ع) را رسانه‌ای می‌کنید، عنوان کرد: حقیقت این دلدادگی را شما رسانه‌ای‌ها باید با پردازش هنری عالم گیر کنید.

علی خاکی مدیر مدرسه نوآوری مهر نیز در سخنانی عنوان کرد: طراحی مدرسه نوآوری مهر بر اساس سه اصل جذب، توانمند سازی و کادرسازی صورت گرفته است. در حال حاضر مجموعه‌های مختلف آموزشی در کشور وجود دارد که در حوزه آموزش فعالیت می‌کنند اما امروزه با ابراز تأسف آموزش به یک کالای تجاری تبدیل شده به گونه‌ای که آن را می‌فروشند و عملاً چیزی غیر از یک کاغذ دست هنر جو را نمی‌گیرد.

مدیر مدرسه نوآوری مهر ادامه داد: تلاش ما در مدرسه نوآوری مهر آن است که با استفاده از خلاقیت و نوآوری در حوزه طراحی، طراحی‌های جذاب، خلاقانه، نوآورانه و نقطه زنی داشته باشیم.

وی افزود: در مرحله توانمند سازی زمانی که طراحی دقیق و ناظر بر نیاز صورت می‌گیرد شخص با یک دوره کوتاه و فشرده توانمند سازی مواجه است که این توانمند سازی در دو بخش آموزش و کارآموزی خلاصه می‌شود که بعد از طی این دوره تلاش خواهیم کرد با طراحی پیوست‌هایی برای عزیزانی که در این مجموعه جذب شدند کادرسازی صورت بپذیرد.

خاکی به اهداف برگزاری دوره رسانه هیأت اشاره کرد و گفت: هر ساله ما شاهد تولید محتوای غنی، جذاب و تأثیرگذار در جلسات روضه‌های سید الشهدا (ع) هستیم اما با این وجود توانمندی‌ها، ساختارها و زیر ساخت‌های رسانه‌ای آنقدر قدرت ندارند که بتوانند این محتوا را به محصول تبدیل کنند و تعداد مخاطب مصرف کننده را از آن جلسات محدود حضوری به مخاطبان نامحدود تبدیل کنند.

مدیر مدرسه نوآوری مهر ادامه داد: زمانی هم که شیوع ویروس کرونا آغاز شد همان مخاطبان حضوری که در هیأت‌ها شرکت می‌کردند محدود شدند از این رو احساس نیاز به جلسات مذهبی در حوزه رسانه بیشتر حس شد؛ بر همین اساس توفیقی نصیب مجموعه گروه رسانه‌ای مهر شد تا با طراحی دقیق و زمان مناسب دوره‌ای را طراحی کند که منجر به استقبال بی نظیری از سراسر کشور شود.

وی افزود: بنده سراغ ندارم دوره آموزشی برگزار شده باشد و این حجم استقبال از آن صورت گرفته باشد. اگر بخواهیم گزارش مختصری از تعداد ثبت نام کنندگان ارائه دهیم باید بگوییم بالغ بر ۴ هزار و ۳۸۹ ثبت نام تا به امروز صورت گرفت.

منبع:مهر


پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین