عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۹۴۹
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
حجت الاسلام فرحزاد:
حجت الاسلام فرحزاد با بیان اینکه شرط رسیدن به ثواب اعمالی مانند زیارت حضرات معصومین داشتن معرفت و عقل است، گفت: ثواب و پاداش را با عقل و معرفت می‌دهند.

عقیق:حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد در محفل سخنرانی شب گذشته حرم مطهر حضرت معصومه (س) با بیان اینکه در عالم آخرت هر فردی نور دارد نجات پیدا می‌کند، اظهار کرد: محبت، معرفت و ولایت اهل بیت (ع)، عمل صالح و هر طاعت و بندگی خدا نور ایجاد می‌کند و در روایت داریم که هر فردی نور دارد به جهنم وارد نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز همه ما به نوعی گرفتاریم و مشکلات زیاد مادی و معنوی در زندگی ما وجود دارد، افزود: ما باید به دنبال سرچشمه مشکلات خود بگردیم و خداوند در قرآن می‌فرماید کسی که گناه نکند و تقوا پیشه کند من از همه بن‌بست‌ها نجاتش می‌دهم و رزق و روزی‌اش را هم از جایی که گمان نمی‌کند به او می‌رسانم.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه ما احساس کمبود معرفت و ایمان و عقل نمی‌کنیم و به دنبال راهکارهایی برای افزایش معرفت و عقل و ایمان خود نیستیم، گفت: اگر عقل ما افزایش پیدا کند معرفت و ایمان ما را افزایش می‌دهد و رزق و روزی ما هم زیاد می‌شود بنابراین اگر به دنبال افزایش رزق و روزی هستید از خدا بخواهید که عقل شما را زیاد کند و به دنبال تقویت عقل باید باشیم.

وی از فراز آخر دعای عالیةالمضامین یاد کرد و گفت: ما از خدا می‌خواهیم که خدا عقل را برتر به ما دهد؛ عقل کامل محال است گناه و ظلم کند زیرا تمام سرمایه‌های عالم در پرتو عقل است و در کتاب اصول کافی که از معتبرترین کتب روایی ما است اولین باب این کتاب باب عقل و جهل است و در روایتی به امام فرمودند که فلانی زیاد نماز می‌خواند و عبادت می‌کند امام فرمودند عقلش چطور است.

فرحزاد با بیان اینکه معرفت و عقل شرط ثواب‌هایی است که برای اعمالی مانند زیارت حضرت معصومه سلام الله علیها و امام رضا علیه السلام بیان کرده‌اند، گفت: ثواب و پاداش را با عقل و معرفت می‌دهند و در روایتی است که ایمان و حیا که دو گوهر درخشان هستند فرزند و زاده عقل هستند و اگر ما از خدا بخواهیم که عقلمان را زیاد کند بهترین دعا است.

وی با اشاره به اینکه کسی که امام زمان خود را بشناسد تمام مشکلاتش حل می‌شود، افزود: همه عالم تحت فرمان امام است و ایشان به اذن خدا همه کاره عالم است به شرطی که انسان معرفت پیدا کند و امام خود را بشناسد.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امام نور خدا در روی زمین است، گفت: از خدا بخواهیم که معرفت به ما بدهد و این علم و معرفت به خدا و اهل بیت (ع) و شناخت حق همه مشکلات را حل می‌کند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین