عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
پیام آیت‌الله جوادی آملی به یازدهمین اجلاس روز جهانی مسجد:
آیت‌الله جوادی آملی در پیامی به یازدهمین اجلاس روز جهانی مسجد گفت: مردم ستون دین هستند و این مسجد و حسینیه است که مردم را نگه‌ می‌دارد. کشور ما حوادث فراوانی دیده و هر جا مسجد در آن حادثه وارد نشده است، دچار آسیب شده‌ایم.

عقیق: در سالروز آتش‌زدن مسجد‌القصی به دست صهیونیسم‌های غاصب، یازدهمین اجلاس «روز جهانی مساجد» با حضور آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی رئیس مجلس خبرنگار رهبری، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از ائمه جماعات و فعالان عرصه مساجد در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی آغاز شد.

در ابتدای همایش پیام ویدئویی آیت‌الله جوادی آملی پخش شد. این استاد حوزه علمیه در بخشی از پیام خود گفت: همه ما مخصوصاً ائمه جماعات مأموریم که این ستون را حفظ کنیم. خدای سبحان در شریعت دین نماز را ستون معرفی کرده و سخنانش باید بر محور کتاب حکیمانه باشد. اگر دین، نماز را ستون دانسته نباید بگوید نماز بخوانید، چون ستون خواندنی نیست. بلکه این کتاب حکیم هرجا سخن از نماز آورده صحبت از اقامه آن است پس ائمه جماعت باید بار سنگین نماز را به دوش بکشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امام علی(ع) هم در عهد‌نامه خود به مالک اشتر فرمود؛ اصل شریعت نماز ستون دین است ولی سیاست ما به شریعت ما متصل است. ستون دین تأمین رفاه مردم شغل و کار آنها است و مردم ستون دین هستند و این مسجد و حسینیه است که مردم را نگه‌ می‌دارد. این کشور حوادث فراوانی دیده و هر جا مسجد در آن حادثه وارد نشده است، دچار آسیب شده‌ایم..

آیت‌الله جوادی‌آملی در بخش دیگری از سخنانش مطرح کرد: زمانی که امام و روحانیت و مسجد وارد صحنه شدند انقلاب اسلامی به ثمر رسید پس هم باید نماز را حفظ کنیم و هم اقامه آن را و هم برای توده مردم بحث‌هایی داشته باشیم.

وی در سخنانش خطاب به ائمه جماعات گفت: در روایات داریم که آغاز جهالت افراد وقتی است که بگوید من فارغ‌التحصیل شدم. ما تا نفس می‌کشیم باید درس و بحث داشته باشیم. پس شما که عهده‌دار مساجد کشور هستید باید کاری کنید که این ستون به برکات کار شما قائم شود و در این حال ما می‌توانیم به امام عصر (عج) بگوییم ما منتظریم. بنابر این بدون حفظ ستون دین نمی‌توانیم منتظر باشیم.


منبع: فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین