عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۷۴
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
امير مهدي‌زاده كه در پيكارهاي قهرماني جهان ۲۰۱۲ فرانسه به مقام قهرماني دست يافته بود در برنامه شهر ياكريم شبكه استاني نور حضور يافت و مدال طلاي قهرماني جهان خود را به ايتام اهدا كرد.
عقیق: امير مهدي‌زاده قهرمان كاراته كشور گفت: براي به دست آوردن اين مدال ۱۲ سال زحمت كشيدم و در اين راه شكست‌هاي مختلفي را متحمل شدم و اين مدال را كه نمونه آن در تاريخ كاراته كشورمان فقط چهار عدد بوده و حاصل عمر ورزشي من است به ايتام شهرم تقديم مي‌كنم زيرا اعتقاد دارم ما تكليف بزرگ و وظيفه سنگيني در قبال آنها داريم و نبايد نسبت به آن‌ها بي‌تفاوت باشيم.

وي بيان كرد: اميدوارم اين مدال در اين مراسم گلريزان آنقدر ارزش پيدا كند كه با مبلغ پيشنهادي خيرين بتوان گره‌اي از مشكلات خانواده‌هاي نيازمند و ايتام باز كرد.

مهدي‌زاده كه در مصاحبه‌هاي گوناگون به دفعات از كمك و ياري حضرت ابوالفضل العباس (ع) در كسب اين مدال در روز تاسوعاي حسيني ياد كرده بود اين بار هم در تشريح حضور خود در اين جشن گلريزان گفت: حضرت ابوالفضل العباس با دستان بريده خود دست از كمك برنداشت و من هم با شركت در اين جشن حداقل كاري كه مي‌توانستم براي كمك به ايتام و نيازمندان داشته باشم، انجام دادم.

اين حركت امير مهدي‌زاده و سخنان وي در اين گلريزان به قدري با اخلاص مطرح شد و قابل ستايش بود كه حجت‌الاسلام والمسلمين حبيب‌الله فرحزاد كارشناس مسائل مذهبي كه يكي از ميهمانان اين برنامه بود بر دستان اين پهلوان جوان بوسه زد و گفت: اين جوان‌هايي كه هستي خود را در راه انفاق و احسان گذاشته‌اند و در ايثار و وفاداري و گذشت پيرو حضرت ابوالفضل العباس (ع) هستند قابل ستايشند و من دست سخاوتمندانه آنها را مي‌بوسم و اميدوارم امثال اين جوان‌ها را در كشور بيشتر ببينيم.

در اين گلريزان ايتام قم كه با حضور خيرين برگزار مي‌شد، مدال اين قهرمان توسط يكي از خيرين به مبلغ ۷۰۰ ميليون ريال خريداري شده و مبلغ پرداخت شده صرف ايتام كميته امداد خواهد شد.

اين فرد خيّر با اهداي دوباره مدال به اين جوانمرد و فضاي حاكم بر برنامه و سخنان تأثيرگذار امير مهدي‌زاده قهرمان جهان درباره ايتام موجب شد خيرين ديگر تعهّد كنند ايشان را به همراه اعضاي خانواده به سفرهاي معنوي و زيارتي حج عمره، كربلاي معلي و مشهد مقدس اعزام كنند.

اما منش پهلواني مهدي‌زاده به همين جا محدود نمي‌شود. وي در روز ميلاد امام زمان (عج) با حضور در مسجد جمكران اقدام به واكس زدن كفش زائران اين مكان مقدس كرده بود. مهدي‌زاده نذر كرده بود كه در صورت قهرماني در مسابقات جهاني فرانسه، كفش زائران مسجد جمكران را واكس بزند.

مهدي‌زاده در اين مراسم كلاهي به سر كرده بود كه كمتر مورد توجه واقع شود اما دوربين خبرنگارها كه بصورت اتفاقي او را ديده بود به سراغش رفت و با او مصاحبه كرد. قهرمان كاراته جهان گفت كه اصلا انتظار نداشتم در آن جمعيت دوربين تلويزيون هم حضور داشته باشد. اميدوارم با رسانه‌اي شدن اين حركت تاثير خوبي روي نوجوانان و جوانان داشته باشم. از امام زمان خواستم تا از مسير خود دور نشوم و كمكم كند در ميادين قهرماني موفق شوم.

منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین