عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۶۴۹
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
حجت الاسلام مهدی دانشمند در گفت وگو زنده با حجت الاسلام کرمی در صفحه اینستاگرام عقیق:
مشکل اصلی ما با افرادی است که قدرت را در دست دارند به وظایف خود عمل نمی‌کند و شعار آن‌ها با عملکردشان تطابقی ندارد و امروز هم اگر احساس می‌شود که مشارکت مردم کم شده است به همین دلیل است

عقیق: حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانشمند با اشاره به تحریف سخنان خود و تقطیع جملات نه به چپ رأی بدهید و نه به راست گفت: هنوز هم این حرف را می‌زنم و معتقدم باید به یک فرد انقلابی رأی داد.

دلیل عدم مشارکت حداکثری در انتخابات و بررسی میزان تأثیر دلایل مختلف ازجمله عملکرد ۸ ساله دولت، کم‌کاری جامعه مذهبی عملکرد شورای نگهبان اولین بحث مطرح‌شده در گفت‌وگو بود و حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانشمند دراین‌باره توضیح داد: چیزی که واضح است نکته‌ای که باز هست این است که مردم با اصل حکومت اسلامی و نظام هیچ‌گاه مشکلی نداشته و ندارد و همیشه هم دز صحنه حضور دارند و ما بهترین ملت را ازلحاظ‌های مختلف داریم و ایرانیان آبرودارترین مردم هستند.

وی ادامه داد: ولی عده‌ای در طول این چند سال حتی از قبل دولت آقای روحانی بودند که از نجابت و صبر و تحمل مردم سو استفاده کردند. البته نباید بی‌انصافی کنیم و باید بدانیم در این چند سال سردار سلیمانی‌هایی را داشتیم و خیلی از بزرگان هم در جامعه و در بطن مردم به وظیفه خودشان عمل کردند.

وی در ادامه بیان کرد: ما با توده مردم مشکلی نداریم و همیشه پای‌کار انقلاب بودند و مشکل اصلی ما با افرادی است که قدرت را در دست دارند به وظایف خود عمل نمی‌کند و شعار آن‌ها با عملکردشان تطابقی ندارد و امروز هم اگر احساس می‌شود که مشارکت مردم کم شده است به همین دلیل است البته من اینکه مشارکت را قبول ندارم زیرا معتقدم مردم مانند کودکی که گاهی با پدر و مادر خود قهر می‌کند ولی در اوج ناراحتی بازهم به کمک پدر و مادرش می‌رود به‌نظام لطف دارند و پای صحنه هستند و اطمینان دارم که این بار هم مردم می‌آیند و افرادی را که می‌توانستند خادم آن‌ها باشند را شرمنده می‌کنند.

و مردم چندین بار این نکته را به مسئولین ثابت کرده‌اند و مسئولین می‌روند و این مردم هستند که پای‌کار نظام ایستاده‌اند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانشمند در ادامه تصریح کرد: فقط من خواهشی از مردم‌دارم و همیشه هم گفته‌ام که ما نمی‌توانیم اگر شخصی مثل حسین روحانی را دیدیم که بی‌تدبیری و نقصی دارد را به صنف روحانیت تامیم ندهیم و متأسفانه برخی اوقات دیده‌ام که به این دلیل برخی از مردم تمام صنف روحانیت را در ردیف همان فرد خاطی قرار داده و با یک چوب می‌زنند و گاهی اوقات هم اعتراض دارند که چرا مراجع در مقابل این اتفاقات اعتراضی نمی‌کنند و باید گفت که مراجع تریبونی برای این امر ندارند و اگر اعتراضی کنند صدای آن‌ها به تمام مردم ایران نمی‌رسد.

وی در ادامه گفت: نکته بعدی را هم می‌خواهم به مسئولین بگویم که این عدم اعتراض و صبوری مردم به دلیل راضی بودن آن‌ها از شرایط نبوده و به دلیل توصیه‌های رهبر معظم انقلاب و نگه‌داشتن احترام خون شهدا، اسلام و انقلاب است. و امیدوارم مردم این قهری که با مسئولین کرده‌اند را با خود مسئولین داشته باشند و نه با آبروی نظام و صندوق رأی چراکه وقتی رئیس‌جمهوری با حداکثر آرا به ریاست جمهوری برسد ما در دنیا عزت و آبروی دیگری خواهیم داشت و باور کنید که بارأی ندادن مشکلی حل نخواهد شد و باید دید که افرادی مردم را به عدم مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنند و آیا با ما موافق هستند یا مخالف.

این سخنران مذهبی توضیح داد: در حال حاضر رهبران عربستان سعودی از افرادی هستند که دعوت به عدم مشارکت در انتخابات می‌کنند و باید ببینید که این کشور در چند سال اخیر و به‌خصوص در زمان جنگ چه‌ اعمالی را انجام داد و آیا فرودگاه‌های خود را در اختیار صدام قرار نداد و یا با پول باعث ایجاد داعش در منطقه نشد؟ این کشور و این عربستان سعودی همیشه و حتی در زمان طاغوت با ایران مشکل داشتند و قطعاً به فکر سود ما نخواهند بود و یا سازمان مجاهدین که کمترین جرم آن‌ها ترور 17 هزار نفر و مشارکت با صدام در هشت سال دفاع مقدس است، در راستای خیر و خوبی ما حرکت می‌کنند؟

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانشمند با اشاره به عملکرد رسانه‌ای دشمنان انقلاب یادآور شد:  برخی اوقات دشمنان کارهای رسانه‌ای انجام داده و با تقطیع بخشی از سخنرانی‌ها جملات کذبی را به سخنرانان نسبت می‌دهند، چندی پیش هم بخشی از سخنان من را تقطیع کردند و گفتند دانشمند مردم را دعوت به رأی ندادن کرده است و گفته که به نه به چپ رأی بدهید و نه به راست ولی حقیقت ماجرا این است که من گفتم به چپ و راست رأی ندهید و باید به یک فرد انقلابی رأی داد.

وی در رابطه با شاخص‌های انتخاب اصلح تصریح کرد: معتقدم باید به کسی رأی داد که رزومه خوبی داشته باشد، حتی دراین‌باره از شورای نگهبان خواهش می‌کنم که رزومه افراد را هم موردبررسی قرار دهد و در کسوت قبلی خود موفق باشد، از فردی که در انتخابات شرکت کرده و ادعای مدیریت کشور را دارد می‌پرسم که مگر تاکنون و در این چند سال در دولت و در بانک مرکزی حضور نداشتی که این وضع به وجود آمده است و حالا با چه رویی به میدان آمدی و ما با اعتمادی باید تو را انتخاب کنیم؟ من به هر هفت نفر تأییدشده توسط شورای نگهبان احترام می‌گذارم ولی مطالبه دارم که نامزدها از عملکرد گذشته خود در جایگاه‌های قبلی بگویند تا موردبررسی قرار گیرد و فرد پاسخ گوی اعمال گذشته خود باشد.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی دانشمند دراین‌باره گفت: باید به این کاندیداها گفت که اگر واقعاً لیست این 11 نفر بدهکار را باید اعلام می‌کردید چرا تاکنون این عمل را انجام نداده‌اید، اگر واقعاً در دولتی بودید که رئیس آن اقتصاد را نمی‌فهمیده چرا همان زمان این موضوع را به مردم اعلام نکردید و از آن دولت دفاع کردید، اگر فردی در زیرمجموعه شما عملکرد غلطی داشته چرا او را همان زمان کنار نگذاشتید؟ و از مردم عزیز خواهشمندم که بی‌کفایتی این افراد را به‌پای نظام ننویسند.

تعداد بازدید : 11

وی در ادامه به بیان مطالبی در رابطه با رزومه و کارنامه حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در آستان قدس و قوه قضائیه پرداخت و در جملاتی خطاب به ایشان گفت: از جهات بسیار زیادی خوشحال می‌شوم آقای رئیسی با توجه به کارنامه‌ای که دارند به‌عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شوند ولی از جهتی هم می‌ترسم افرادی که امروز درو ایشان را گرفته‌اند تنهایشان گذاشته و دور ایشان را خالی کنند و یا توقعی از ایشان داشته باشند. من بارها گفته‌ام اگر هرکدام از نامزدهای جبهه انقلاب منتخب مردم شوند ما تازه‌کارمان شروع می‌شود زیرا افرادی برای اثبات ناکارآمدی این افراد کارشکنی خواهند کرد و ما باید در این راه این افراد را یاری کنیم.

دانشمند ادامه داد: از ایشان خواهشمندم در صورت پیروزی در انتخابات از دیگر نامزدها و متخصصین در حوزه موردنیاز استفاده کنند. همچنین با توجه به مطرح‌شدن بحث شیعه و اهل تسنن در مناظرات توصیه می‌کنم تا نه‌تنها از متخصصین اهل سنت بلکه از متخصصین مسیحی و دیگر ادیان هم استفاده کنند، کما اینکه هنگام ضرب خوردن حضرت امیرالمؤمنین( علیه‌السلام) برای ایشان طبیب مسیحی آوردند. همچنین لازم است تا اینی کاندیداها افراد حاضر در ستادهای خود را معرفی و در صورت عدم صلاحیت لازم برای مسئولیتی انتخاب نشوند.

این سخنران مذهبی در ادامه مباحث خود در رابطه با مسائل لازم برای توجه کاندیداها  افزود:  خواهش دیگری دارم از آقای رئیسی که با توجه به عملکرد مثبت در قوه قضائیه در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری در اموراتی مانند انتخاب مسئول بعدی و یا ارائه مشورت‌هایی به رئیس بعدی آن اقدام کنند و حتی کتابی را در این موضوع تدوین و تجربیات خود را منتقل کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانشمند برای اداره قوه قضائیه توسط فردی در تراز آقای رئیسی در صورت انتخاب ایشان توسط مردم برای ریاست جمهوری ابراز امیدواری کرد.

وی در ادامه از منتخب انتخابات 28 خرداد درخواست کرد تا در دولت خود نخبگان جامعه را فراموش نکند.

این سخنران مذهبی در رابطه با جوان بودن و حزب‌اللهی بودن که شاخص‌های مطرح‌شده از سوی رهبر معظم انقلاب است اظهار کرد: ما جنگ را با جوانان بردیم و در حال حاضر هم باید از جوانانی که خام نبوده و باتجربه و خوش‌فکر هستند استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دانشمند در رابطه با نسبت و ارتباط میان امنیت کشور و مشارکت در انتخابات و اهمیت این مهم بیان داشت: از مردم فهیم و صبور ایران در وهله اول بابت کاستی‌های موجود در دولت عذرخواهی می‌کنم و بعد هم میگویم که قهر کردن با صندوق رأی پاک کردن صورت‌مسئله است و باعث اتفاقات ناگواری ازجمله خندیدن دشمن به تنها حکومت شیعی جهان خواهد شد و مطمئنم که این بار هم مردم با حضور درصحنه انتخابات مشت محکمی به دهان دشمنان اهل‌بیت خواند زد.

وی در پایان به معاند بودن دشمنان نظام با اهل‌بیت تأکید کرد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین