عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۵۳۲
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۷
شاگرد آیت‌الله شریعتمداری می‌گوید: بنده که از نزدیک‌ترین شاگردان استادمان هستم، به هیچ وجه مخالفتی از ایشان از نظام ندیدم بلکه در جلسات خویش اجازه نمی‌داد کسی علیه نظام سخن بگوید. ایشان رهبر معظم انقلاب را بهترین گزینه برای رهبری نظام می‌دانستند.

عقیق:آیت‌الله حاج شیخ محمدتقی شریعتمداری که از مجتهدان تهران محسوب می‌شد، پس از مدتی بیماری، در سن 87سالگی دار فانی را وداع گفت. ایشان دروس سطح را عمدتاً از آیت‌الله سید عباس آیت‌الله‌زاده اصفهانی و فلسفه را از اساتیدی همچون استاد مطهری، میرزا ابوالحسن شعرانی و رفیعی قزوینی بهره برد و سالیانی در جلسات خارج فقه و اصول آیات عظام محمدتقی آملی و سید احمد خوانساری حاضر شد. مرحوم آیت‌الله شریعتمداری سال‌ها در مدرسه مروی تهران به تدریس سطوح عالی و خارج فقه و اصول پرداخت.

حجت‌الاسلام علیرضا کریمی، استاد حوزه علمیه مدرسه مروی و از شاگردان نزدیک آیت‌الله شریعتمداری در گفت‌وگو با تسنیم دربارۀ شخصیت علمی و اخلاقی استاد خود گفت: ایشان از شاگردان نزدیک شهید مطهری در رشتۀ فلسفه محسوب می‌شد به‌گونه‌ای که آقای مطهری در یکی از کتب خویش به‌نام «جامع معقول و منقول» از آیت‌الله شریعتمداری یاد کرده است. استادمان تقریرات شهید مطهری را به‌زبان عربی به‌رشتۀ تقریر در آورد و در انتها نیز تمام آنها را تقدیم استاد خود کرد. آقای علی مطهری که مسئول نشر آثار ایشان است به خود بنده گفت پدرشان یعنی شهید مطهری، فقط آیت‌الله شریعتمداری را شاگرد خویش می‌دانست.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله شریعتمداری از یک زمانی تصمیم گرفت از فلسفه فاصله بگیرد، گفت: استادمان از یک زمانی به معارف اهل‌بیت(ع) گرایش یافت به‌گونه‌ای که دیگر فرصت پرداختن به فلسفه را نداشت. این تصمیم استاد در همان زمان حیات شهید مطهری شکل گرفت. خود ایشان به بنده می‌گفت شهید مطهری چندین بار نزدشان آمد تا استاد را به فلسفه بازگرداند، اما تصمیم ایشان قطعی بود.

حجت الاسلام کریمی درباره برخی اخلاقیات استاد خود گفت: ایشان از جهت تقوا کم‌نظیر بود و سعی داشت به‌صورت گمنام باقی بماند، در عین حال نزد علما و مراجع تقلید بسیار شناخته‌شده بود، با آیت‌الله شبیری زنجانی و وحید خراسانی جلسات علمی داشتند و ارتباطشان را با مراجع تداوم بخشیده بودند.

وی با اشاره به تبلیغات منفی معاندان علیه آیت‌الله شریعتمداری گفت: دشمنان و منافقان خیلی سعی دارند ایشان را مخالف نظام نشان دهند؛ ایشان شخصیتی همچون آیت‌الله ضیاءآبادی داشت. بنده که از نزدیک‌ترین شاگردان استادمان هستم، به هیچ وجه مخالفتی از ایشان از نظام ندیدم بلکه در جلسات خویش اجازه نمی‌داد کسی علیه نظام سخن بگوید. ایشان رهبر معظم انقلاب را بهترین گزینه برای رهبری نظام می‌دانستند.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین