عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۵۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
حجت الاسلام قمی:
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خطاب به مبلغان برجسته استان تهران گفت: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب «تواصی به‌حق» باید عملیاتی شود و مصداق بارز آن نیز در حال حاضر «انتخابات» است.

عقیق:نشست هم‌اندیشی مبلغان و تأثیرگذاران فرهنگی استان تهران با موضوع «مشارکت حداکثری در انتخابات ۱۴۰۰» با حضور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و ۴۰ نفر از مبلغان استان تهران در مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر سهرابی «مدیرکل تبلیغات اسلامی استان تهران» در ابتدای این نشست با بیان اینکه باید موضوع که حضور حداکثری مردم در انتخابات باید به‌صورت جدی پیگیری شود اظهار داشت: خوشبختانه ظرفیت‌های خوبی در استان تهران وجود دارد که می‌توان باهم اندیشی با دلسوزان انقلاب اسلامی و به‌ویژه مبلغان و تأثیرگذاران فرهنگی استان، این ظرفیت را فعال‌تر کرد.

وی با تأکید بر اینکه باید نقش خودمان را در مشارکت حداکثری به‌خوبی ایفا کنیم «حضور در انتخابات» را اوج گفتمان‌سازی در تبلیغ اعلام کرد.

در ادامه حجت‌الاسلام‌ محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: این نشست بهانه‌ای برای شنیدن نظرات کارشناسانه مبلغان شد و می‌دانم که مبلغان در باب هم‌افزایی و تأثیرگذاری بخش فرهنگی در «انتخابات» حرف‌های زیادی دارند.

وی ادامه داد: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب «تواصی به‌حق» باید عملیاتی شود و مصداق بارز آن نیز در حال حاضر «انتخابات» است لذا باید تلاش کنیم تا زنجیره تواصی قطع نشود و حرکت روبه‌جلو آن برای اقامه حق در جامعه همچنان ادامه یابد.

در ادامه محمدتقی وکیل پور یکی از مبلغین کشور بابیان اینکه ما باید به‌عنوان مُبلغ، گوش شنوایی برای درد دل‌های مردم داشته باشیم ادامه داد: باید هر واعظی که در محله‌ خود از «نفوذ کلام» برخوردار است در مورد اهمیت انتخابات صحبت کند چراکه تجربه ثابت کرده مبلغانی که پشتوانه مردمی دارند بهتر می‌توانند تریبون انتخابات را در دست بگیرند.

فاطمه سادات مرادی «معاون امور بانوان اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شهر تهران» نیز با اشاره به جشن رأی اولی‌های مدارس تهران اظهار داشت: جشن رأی اولی‌ها، فرصت مناسبی برای حضور جوانان در انتخابات است و ما با توجه به دل‌بستگی جوانان نسبت به وطن، می‌توانیم شور انتخاباتی را در آنان تقویت کنیم.

حجت‌الاسلام علی سعیدیان از دیگر مبلغان کشور در این نشست یادآور شد: برای ما اصل نظام از چپ و راست مهم‌تر است و ما فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات است باید برای حضور حداکثر ی مردم پای صندوق‌های رأی تلاش کنیم. به گفته وی، کسانی که به‌عنوان مُبلغ صاحب تریبون هستند باید تحلیل شفاف و روشنی از مسائل کشور و به‌ویژه انتخابات داشته باشند.

حجت‌الاسلام حمیدرضا دانایی یکی دیگر از مبلغین حاضر هم در این نشست گفت: متأسفانه قشر مبلغین؛ رسانه‌ای در اختیار ندارند و سازمان تبلیغات اسلامی می‌تواند رسانه خوبی در این زمینه به شمار آید.

وی بابیان اینکه این نشست می تواند به‌عنوان بستری برای هم‌افزایی، شروع خوبی تلقی شود یادآور شد: نباید نسبت به مشارکت مردم نا امید باشیم چراکه مردم به‌ نقش انتخابات در سرنوشت کشور واقفند.

حجت‌الاسلام صدر از مبلغین شهر قم هم بابیان اینکه اجازه ندهیم تریبون منبر که زمانی بازوی قدرتمندی برای حضرت امام (ره) به شمار می‌آمد تضعیف شود اظهار داشت: نباید قدرت مجالس مذهبی کشور را در موضوع «انتخابات» دست‌کم بگیریم چراکه با بهره‌گیری درست از این مجالس، می‌توان از این فضا به نفع انتخابات استفاده کرد. بهره‌گیری علمی از فضای مجازی به‌قدری ارزشمند است که می‌تواند یک‌شبه تحول ایجاد کند.

در پایان نیز رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با قدردانی از نظرات کارشناسی مبلغین حاضر در این نشست اظهار داشت: عزم ما برای برگزاری این نوع جلسات جدی است هرچند که بنده قبل از برگزاری این نشست با تعدادی از مبلغین دیدار هایی داشته‌ ام و از نظرات این دوستان نیز بهره‌مند شدم.

وی، از مبلغین کشور به‌عنوان سردارهایی که همواره بارهای بزرگی از انقلاب را به دوش کشیدند یادکرد و افزود: طبق فرمایشات رهبری، ما هم بر روی «حلقه‌های میانی» برای تشویق مردم در انتخابات تأکیدداریم و امیدواریم این نوع نشست‌ها همچنان ادامه یابد.

حجت‌الاسلام‌ قمی تأکید کرد: حتی اگر به‌اندازه یک درصد هم در میزان مشارکت مردم در «انتخابات» تأثیرگذار هستیم باید تکلیف خودمان را در این زمینه انجام دهیم.

وی در پایان بابیان اینکه موضوع «انتخابات» برای ما دارای اولویت اول است گفت: امیدواریم در این هم‌افزایی‌ها، بارهای بزرگی را به کمک همدیگر برداریم و اجازه ندهیم زنجیره تواصی قطع شود.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین