عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۳۸۸
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴
حاج منصور ارضی:
مداح پیشکسوت اهل‌بیت(ع) با تاکید بر اینکه مجلس و حرم امام حسین(ع) شفاخانه است، گفت: رعایت نکات بهداشتی لازم است و ما در مجالس خود به‌خوبی این نکات را رعایت می‌کنیم اما همانطور که مردم به دوای پزشکان نیاز دارند به دوای معنوی هم نیازمند هستند.

به گزارش عقیق، حاج منصور ارضی در نخستین همایش جمعی از ستایشگران جوان هیأت‌های مذهبی کشور که به همت جامعه ایمانی مشعر در مجتمع یاوران مهدی(عج) قم واقع در نزدیکی مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تاکید بر اینکه ما قبل از ستایشگر بودن، باید احیاگر باشیم، عنوان کرد: برای اینکه بتوانیم احیا کنیم در مرحله نخست باید خود را احیا کنیم، احیای خود افضل بر احیای جامعه است چراکه اگر فسادی در یک فرد ایجاد شود جامعه را هم تباه می‌کند.

وی با بیان اینکه همیشه حرف زیاد است اما عمل کم است، عنوان کرد: ما باید تلاش کنیم تا آنچه که می‌شنویم را در زندگی خود پیاده کنیم و به حرف‌ها عمل کنیم.

پیشکسوت مداحی ایران خاطرنشان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با آن همه علم، اعتقاد و عمل خود را به استاد و امام خود عرضه می‌کرد و این سیره رفتاری، الگویی برای ما است.

وی با اشاره به اینکه یکی از ایرادهای مداحان فاصله گرفتن با روحانیون هیأت است، مطرح کرد: اختلاف در نظر، تفکر و رفتار همیشه بوده و خواهد بود اما موضوع مهم این است که این اختلاف‌ها به فاصله تبدیل نشود.

ارضی از ورود برخی از سبک‌های نادرست به عرصه مداحی یاد کرد و گفت: امروز در برابر دشمنان عجیبی قرار گرفته‌ایم و باید سواد خود را بیشتر کنیم

وی به برخی از آثار گریه اشاره کرد و ادامه داد: قبل از مداحی کردن باید خود گریه‌کن خوبی باشیم تا بتوانیم حرفی بزنیم که به قلب مخاطب نفوذ کند.

استاد پیشکسوت مداحی با بیان اینکه مداح نباید نسبت به آشفتگی‌ها و مشکلات ساکت باشد، عنوان کرد: باید نسبت به مسئولان مطالبه‌گر باشیم و برای رفع مشکل تلاش کنیم؛ اگر ما نسبت به تعطیلی هیأت خود ساکت باشیم و حرفی نزنیم باید در آینده نسبت به امانتی که به ما سپرده شده است پاسخگو باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مجلس و حرم امام حسین(ع) شفاخانه است، مطرح کرد: رعایت نکات بهداشتی لازم است و ما در مجالس خود به‌خوبی این نکات را رعایت می‌کنیم اما همانطور که مردم به دوای پزشکان نیاز دارند به دوای معنوی هم نیازمند هستند.

*اکتفا به مجالس مجازی کار اشتباهی است

ارضی اکتفا به برگزاری مجالس مجازی را کار اشتباهی دانست و گفت: تاثیری که مخاطب در مجلس هیأت می‌پذیرد هیچگاه با تاثیری که فضای مجازی به دنبال دارد برابر نیست.

وی ادامه داد: زمانی که برخی در سنگرها و جبهه‌ها برای دفاع از این نظام همه داشته‌های خود را به میدان آوردند، برخی دیگر در خارج از کشور به دنبال اهداف شخصی خود بودند و امروز به میدان آمده و با ادعای دغدغه‌مندی، بدون توجه به خون امثال شهید فخری‌زاده به دنبال اهداف شخصی خود هستند.

ارضی با تاکید بر اینکه زیارت عاشورا باید در جامعه عملیاتی شود، عنوان کرد: ما هنوز نتوانسته‌ایم مفهوم و آموزه‌های این زیارت عرفانی را در جامعه پیاده کنیم.

وی با بیان اینکه مداح باید با دعا، نماز شب و سحر آشنا باشد، مطرح کرد: اینکه برخی در شهرها مجلس دعا ندارند درد بزرگی است ما حتی با 10 نفر هم که شده است باید مجالس دعا را در منطقه خود برپا کنیم.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین