عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۳۸۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳
ضریح جدید حرم «سیده شریفه (س)»، دختر امام حسن مجتبی (ع) که به طبیب اهل بیت (ع) معروف است، روز گذشته نصب شد.

عقیق:سیده شریفه (س) بانویی از اهل بیت (ع) است که بر اساس شجره‌نامه، ایشان دختر بلافصل امام حسن مجتبی (ع) هستند.

البته شاید نام سیده شریفه (س) برای بسیاری از ایرانیان غریب باشد و حتی کمتر کسی حین سفر به عتبات، به زیارت ایشان مشرف شده باشد، چرا که کاروان‌های زیارتی ایران با توجه به محدودیت زمان در سفرهای زیارتی به این مکان مقدس مشرف نمی‌شوند؛ مگر زائرانی که به صورت زمینی به عتبات مشرف شده باشند و در مسیر عزیمت به کربلا سری هم به حرم سیده شریفه (س) بنت حسن مجتبی (ع) زده باشند.

بانویی که به طبیب اهل بیت (ع) معروف است

با این وجود، حرم سیده شریفه (س) دختر امام حسن (ع) که در منطقه طهمازیه، ۳۰ کیلومتری شهر کربلا و در ۹ کیلومتری از مرکز شهر حله قرار دارد، مورد توجه به بسیاری از عراقی‌ها از شیعه و سنی است و بسیاری از مردم عراق برای درمان بیماری و برآورده شدن حاجات به ایشان متوسل می‌شوند.

تعداد بازدید : 379

بخشی از کرامت‌های سیده شریفه (س) که بر دیوارهای ورودی حرم نصب شدند

سیده شریفه (س) در بین مردم عراق جایگاه ویژه‌ای دارد؛ تا جایی که این حرم که معروف به حرم طبیب اهل بیت (ع) است، یک روز هم خالی از جمعیت نشده و حتی گاهی پارچه‌ها و کاغذهایی که از کرامات ایشان روی دیوارهای حرم نصب شده تا سایر زائران هم از کرامت‌های دختر امام حسن (ع) مطلع شوند.


ضریح قدیمی سیده شریفه (س) بنت حسن (ع)

بسیاری از مردم عراق معتقدند که هر کسی به زیارت سیده شریفه (س) مشرف شود، دست خالی برنمی‌گردد و به طور حتم حاجت روا می‌شود؛ چرا که سیده شریفه (س) همچون پدر بزرگوارشان اهل کرامت بسیاری هستند.

تعداد بازدید : 185

ضریح جدید حرم سیده شریفه (س)

در سال‌های گذشته یکی از مردم عراق به نام «هاشم علوی محیسن النفاشی» که از حرم سیده شریفه (س) حاجت گرفته بود، نذر می‌کند تا ضریح جدیدی در شأن این بانوی اهل کرامت بسازد. بر همین اساس، پس از اطلاع از هنر مردم نصف جهان در ساخت ضریح، عازم ایران شد و به اصفهان سفر کرد و ساخت این ضریح را به سیدمحسن احمدی، یکی از هنرمندان اصفهانی سپرد که در نهایت، این ضریح پس از حدود پنج سال آماده و به عراق منتقل شد. طول ضریح جدید حرم سیده شریفه (س) ۵.۵ متر و عرض آن ۴.۵ متر است که با ارتفاع ۳۶۵ سانتی‌متر ساخته شده است.

ضریح جدید حرم سیده شریفه (س) روز گذشته با حضور جمعی از زوار نصب شد و اکنون زائران پس از تشرف به این مکان مقدس ضریح جدید و باشکوهی را خواهند دید که در ادامه فیلمی از ضریح جدید حرم طبیب اهل بیت (ع) را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 156
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین