عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۳۷۶
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
محمد مهدی سیار:
محمدمهدی سیار گفت: در دوره‌ای خلأ جدی در حوزه شعر مداحی و موسیقی داشتیم؛ مداحی به سمت اشعار بسیار ضعیف می‌رفت و موسیقی هم از مضامین انقلابی خالی شده بود.

عقیق:ویژه برنامه «حسینیه معرفت» به صورت مجازی برگزار شد. در بخشی از این مراسم علی محمد مؤدب و محمدمهدی سیار شاعر جوان کشورمان به مناسبت 10 سالگی مؤسسه شهرستان ادب صحبت کردند. 

محمدمهدی سیار با اشاره به کاستی‌هایی که در زمینه ادبیات وجود داشت، گفت: در دوره‌ای واقعاً احساس می‌شد که میدان ادبیات خالی است و حرفی برای گفتن نداریم. برای مثال خلأ جدی در حوزه شعر مداحی و موسیقی داشتیم؛ مداحی به سمت اشعار بسیار ضعیف می‌رفت و موسیقی هم از مضامین اجتماعی و انقلابی خالی شده بود. به نظرم شهرستان ادب با جبران این کاستی‌ها دست به کار بزرگی زد. اکنون نیز تولیدات شعری آن ظرفیت بزرگی است که در اختیار موسیقی و مداحی قرار دارد.

سیار در پایان این جلسه ضمن جمع‌بندی صحبت‌ها گفت: همان‌طور که آقای مؤدب اشاره کردند در بازه‌ای از زمان گویا شادی و آزادی با هنر انقلاب بیگانه شده بود. دقت داشته باشید که شادی و آزادی برای تولید خلاق ادبی، 2 اصل اساسی است و در نقطه مقابل، ترس و انفعال کشنده است. دیدیم که وقتی شهرستان ادب با اعتماد سراغ شاعران جوان رفت آورده بیشتری داشت.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین