عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۳۲۹
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
مونیکا بانوی ۴۲ ساله اهل آمریکای جنوبی شامگاه دوم خردادماه در مرکز اسلامی کاراکاس در ونزوئلا به دین مبین اسلام مشرف شد.

عقیق:جمعیت مسلمانان به سرعت در حال رشد است. در حال حاضر گرایش به دین اسلام در قیاس با بقیه ادیان جهان رشد سریع‌تری دارد. بر اساس آمار مرکز تحقیقاتی «پیو» آمریکا، اسلام در حال حاضر بیشترین رشد را در قیاس با سایر ادیان جهان دارد. در حال حاضر حدود ۱,۸ میلیارد نفر مسلمان در جهان وجود دارد که تقریباً یک‌چهارم جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند و اسلام دومین دین بزرگ از لحاظ تعداد پیروان، بعد از مسیحیت، محسوب می‌شود. با این حال، تخمین زده می‌شود در اواسط قرن ۲۱ (حدود سال ۲۰۵۰)، اسلام پرجمعیت‌ترین دین دنیا شود. این امر هم به خاطر میزان زاد و ولد مسلمانان و افزایش افراد تازه‌مسلمان است.

از لحاظ گستره حضور مسلمانان در جهان، حدود ۶۰ درصد از جمعیت مسلمانان در کشورهای آسیایی (به جز خاورمیانه) ساکن هستند و بقیه آن‌ها در خاورمیانه، آفریقا، اروپا و آمریکا حضور دارند.

تأثیر کلام حاج قاسم در شیعه شدن بانوی خبرنگار آمریکایی

سهیل اسعد مبلغ فعال در آمریکای جنوبی شامگاه دیروز در شبکه اجتماعی اینستاگرام از اسلام آوردن و شیعه شدن بانوی خبرنگار ونزوئلایی خبر داد.

تعداد بازدید : 177

وی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص این اتفاق گفت: مدتی پیش خانم مونیکا گاژاردو ۴۲ ساله که از خبرنگاران ونزوئلایی است یکی از مصاحبه‌های با سردار عزیزمان حاج قاسم سلیمانی را در خصوص جنگ ۳۳ روزه لبنان مشاهده کرده و متأثر از کلام سردار دل‌ها می‌شود. در این فیلم حاج قاسم از عاشورا و کلام امام حسین (ع) و قرآن و مکتب جهادی اسلام سخن می‌گوید. او با آشنا شدن با کلید واژه‌ها تحقیق و مطالعه را شروع کرده و عاشق مکتب حاج قاسم می‌شود.

تأثیر کلام حاج قاسم در شیعه شدن بانوی خبرنگار آمریکایی

وی با بیان اینکه دو کشتی که جمهوری اسلامی ایران به ونزوئلا فرستاده بود توجه این بانوی خبرنگار را جذب کرده بود؛ افزود: این بانوی تازه مسلمان شده با برخی از ایرانیان مرتبط شده و از این اقدام که جمهوری اسلامی ایران حامی مستضعفین است متعجب و خرسند بوده است. سپس وی توسط یکی از خواهران ایرانی به بنده جهت پاسخ به سوالات و شبهات معرفی شد. او گاهی سوالات اعتقادی‌اش را برایم ارسال می‌کرد اما ظاهراً خجالت می‌کشید خیلی سوال کند. بعد از اینکه به ونزوئلا آمدم چند بار پرسش و پاسخ تلفنی داشتیم و دیروز از شهر دیگری به کاراکاس برای گفتن شهادتین آمد.

وی در گذشته یک مسیحی سوسیالیست بود

وی با اعلام اینکه مونیکا در گذشته مسیحی سوسیالیست بوده است، گفت: او دختر والدینی انقلابی است و مادر بزرگی مذهبی داشته در اینجا افراد یا باید مذهبی باشند و یا انقلابی و جمع این دو با هم ناممکن است بخاطر تعالیم متضاد کلیسای کاتولیک و سوسیالیسم.

این مبلغ آمریکای جنوبی با تاکید بر اینکه این بانوی خبرنگار در حدود یک سال در تحقیق و بررسی دین مبین اسلام بوده است اضافه کرد: قرآن، نهج‌البلاغه و کتابی که یک تازه مسلمان اروپایی به زبان اسپانیایی نوشته با عنوان «ایران کشوری که آمریکا به آن حمله می‌کند» و کتاب‌های دیگر شناخت تشیع از جمله متونی بود که او برای شناخت بیشتر دین اسلام مطالعه کرده بود.

تأثیر کلام حاج قاسم در شیعه شدن بانوی خبرنگار آمریکایی

پیروزی اسلام، در تعهد مردم مسلمان است

سهیل اسعد در خصوص پذیرش حجاب از سوی این بانوی تازه مسلمان گفت: این بانوی خبرنگار از آنجایی که آنجایی که سلوک اسلامی داشتند و انسان متعهدی بود به من گفت وقتی ایدئولوژی را قبول می‌کنم با تمام ارکانش آن را می‌پذیرم. سیاستی می‌تواند جواب دهد که پیروانش نسبت به آن متعهد و ملتزم عملی باشند. پیروزی اسلام در تعهد مردم مسلمان است و تعهد یعنی عمل به دستورات اسلام است.

خانواده این بانوی خبرنگار در حال شناخت بیشتر اسلام هستند

او با اعلام اینکه مادر مونیکا نیز در حال تحقیق و بررسی دین مبین اسلام است، افزود: خانواده مونیکا مخالف نبودند چون خودشان اهل فرهنگ و از فعالین فرهنگی و اهل مطالعه و تحقیق هستند به همین دلیل با تغییر دین دخترشان همراهی کردند و حتی مادرشان در حال شناخت اسلام هستند و ما نیز برای پاسخ به بعضی سوالات‌شان به مرکز اسلامی کاراکاس دعوتشان کرده‌ایم.

مؤسس مرکز اسلامی کاراکاس با اعلام فعالیت‌های این مرکز گفت: مرکز اسلامی کاراکاس را در سال ۲۰۰۹ تأسیس کردم و از آن ایام فعالیت‌های متنوعی دارد. این مرکز به مسلمانان حمایت‌های فرهنگی و دینی و معنوی پشتیبانی می‌کند. این مرکز کانون فرهنگی فعالیت‌های فرهنگی، مراسم‌ها احیای مسائل دینی، تدریس، سمینار و کنفرانس‌ها است.فعالیت‌های فرهنگی هفتگی و در طول سال از جمله مراسم‌ها همیشگی این مرکز اسلامی است. همچنین حضور فعال در رسانه‌های آمریکای جنوبی و ارائه خدمات اجتماعی برای فقرا و بین مسلمانان از جمله کارکردهای این مرکز اسلامی است.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین