عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۳۲۵
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام های خارج از روال قانونی زائران به عتبات توسط افراد غیرمجاز همچنان ادامه دارد، گفت: سازمان حج و زیارت آمادگی دارد اعزام‌های گروهی زائران به طور محدود را برنامه‌ریزی و اجرا کند.

عقیق:نشست شورای برنامه‌ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد.

در این نشست، علیرضا رشیدیان، رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه اعزام‌های خارج از روال قانونی زائران به عتبات عالیات توسط افراد غیرمجاز متوقف نشده و با هزینه‌های گزاف انجام می‌شود، برضرورت سازماندهی اعزام‌ها با عنایت به واکسیناسیون، تست  پی سی آر (PCR) و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از طریق سازمان حج و زیارت تاکید کرد.

وی گفت: در صورت موافقت مراجع ذی ربط، سازمان حج و زیارت آمادگی دارد که با رعایت همه این موارد اعزام‌های گروهی زائران به طور محدود و مدیریت شده را به عتبات برای عرفه و سایر مناسبت‌ها برنامه‌ریزی و اجرا کند.

رشیدیان همچنین با اشاره به برخی اظهارات مسئولان سعودی و خبرهایی که درباره تعداد زائران حج آینده منتشر شده است، گفت: شواهد و قرائن نشان می‌دهد که عربستان حضور زائران داخلی و خارجی در حج آینده را در دستور کارخود قرار داده ولی هنوز به صورت رسمی سهمیه کشورها و شیوه اجرایی آن  را اعلام نکرده است.

وی اظهار داشت: وزارت بهداشت عربستان برای ورود، اقامت، انجام مناسک و حضور زائران در اماکن زیارتی دستورالعملی تهیه و به کمیته عالی حج این کشور ارائه کرده است.

در ادامه این جلسه محمد جواد دانشیار، مسئول کارگروه بررسی مقدمات راه اندازی سفر زیارتی عمره درباره نرم افزارهای طراحی شده در عربستان برای حضور زائران جهت انجام عمره و شرکت در نمازهای جماعت مسجدالحرام و مسجدالنبی گزارش داد.

وی به نقل از سخنگوی وزارت حج و عمره عربستان اظهار داشت: تا پایان عمره رمضانیه بیش از ۱۷ میلیون و پانصد هزار نفر از خدمات پیش بینی شده در دو نرم افزار توکلنا و اعتمرنا برای انجام عمره مفرده، شرکت درنماز جماعت مسجدالحرام و اقامه نماز در روضه شریف در مسجد النبی و زیارت حرم پیامبر (ص) استفاده کردند.

دراین جلسه همچنین موضوع شعار حج ۱۴۰۰ مطرح حجت الاسلام والمسلمین نواب خواستار نشست کارشناسان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت و برخی سازمان های فعال درعرصه بین‌الملل برای بررسی محورهای این شعار و ارائه نتیجه آن به جلسه بعدی شورای برنامه ریزی برای تصمیم گیری شد.

وی تصریح کرد: کلید واژه‌هایی که انتخاب می‌شوند باید تبیین کننده سیاست‌ها و ماموریت‌های کلان مجموعه حج و زیارت و بیانگر معنویت، وحدت و یکپارچگی امت اسلامی و اقتدار اسلامی باشد و پیروزی اخیر ملت فلسطین و دفاع از مسجدالاقصی را هم در برگیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین