عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۲۲۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات:
در صورت اجازه مسئولان ذیربط برای برگزاری بدون محدودیت مراسم، موکب‌های ایرانی با تمام ظرفیت به مناطق مشخص شده در مرز، مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و شهرهای زیارتی عراق اعزام می شوند.

عقیق:محمد جلال‌مآب رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه هنوز مسئولان دو کشور ایران و عراق در خصوص چگونگی برگزاری کنگره عظیم اربعین امسال، تصمیم نهایی را نگرفته‌اند افزود: برپایی پیاده روی اربعین به شکل سال‌های قبل از پاندمی کرونا (بدون محدودیت) و برگزاری محدود و بر اساس سهمیه اعلامی از سوی مسئولان عراقی، دو احتمالی است که در خصوص اربعین ۱۴۰۰ وجود دارد.

وی با بیان اینکه کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین برای هر دو احتمال برنامه‌ریزی کرده است گفت: هرچند هر دو کشور به برگزاری هرچه باشکوه‌تر این مراسم تمایل دارند اما این مساله مشروط به رفع خطر پاندمی و اجازه ستاد مقابله با کروناست.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی ادامه داد: در صورت اجازه مسئولان ذیربط برای برگزاری بدون محدودیت مراسم، موکب‌های ایرانی با تمام ظرفیت به مناطق مشخص شده در مرز، مسیر پیاده روی نجف تا کربلا و شهرهای زیارتی عراق اعزام و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فعالیت خواهند کرد.

جلال‌مآب به احتمال دوم یعنی برگزاری محدود مراسم اربعین حسینی و اعلام سهمیه برای زائران غیر عراقی اشاره کرد و گفت: در این صورت از میان بیش از یکهزار موکب ایرانی، ۵۰۰ موکب بزرگ و توانمند برای کمک به برادران عراقی در قالب موکب مشارکتی دو ملت اعزام خواهند شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: سایر موکب‌های ایرانی نیز همچون سال گذشته در قالب پویش «مهر حاج قاسم» در داخل کشور فعال بوده و اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی در قالب کمک مومنانه و خدمات بهداشتی در قالب موکب سلامت خواهند کرد.

وی با تاکید بر لزوم واکسیناسیون تمامی خادمان موکب‌ها پیش از اعزام به عراق گفت: در حال رایزنی با مسئولان وزارت بهداشت دو کشور هستیم تا نگرانی از این بابت و انجام تست‌های لازم وجود نداشته باشد.

جلال مآب با تاکید بر اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات تنها مرجع رسمی صدور پروانه موکب‌داری و ساماندهی و سیاست‌گذاری و نظارت بر نحوه فعالیت موکب‌های ایرانی است اظهار داشت: اظهار نظر و دخالت سایر نهادها در این خصوص پذیرفته نیست.

وی با بیان اینکه ستاد بازسازی عتبات عالیات و موکب‌ها نمونه موفق از تشکل‌های مردم نهاد هستند گفت: خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی و کمک به هموطنان در مواقع بحرانی مانند زلزله و سیل، دو مأموریتی است برای موکب‌ها در نظر گرفته شده و هرگونه اظهار نظری از سوی نهادهای دیگر مورد تأیید ستاد بازسازی عتبات عالیات نیست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین