عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۱۸۳
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۴
گزارشی از آخرین قسمت برنامه مردم ماه، ویژه برنامه عقیق در شب های پایانی ماه مبارک رمضان؛
آخرین قسمت از برنامه مردم ماه با حضور عاطفه سعیدی نژاد مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، حسین حقیقی خواننده جوان و ارزشی و مجتبی رمضانی مداح اهل بیت برگزار شد. در این برنامه انگشتر رهبر انقلاب با هدیه 110 میلیون تومانی به آزادسازی زندانیان اختصاص داده شد.

عقیق: آخرین قسمت از مجموعه برنامه‌های «مردم ماه» ویژه‌برنامه ماه مبارک رمضان به همت پایگاه اطلاع‌رسانی عقیق و با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی اجرا و از پلتفرم‌های اینستاگرام عقیق، لنز، روبیکا و تلوبیون پخش شد.

 اجرای این برنامه را فضه سادات حسینی و سید جواد پرئی به عهده داشتند؛ عاطفه سعیدی نژاد مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی، حسین حقیقی خواننده جوان و ارزشی و مجتبی رمضانی مداح اهل بیت از مهمانان این برنامه بودند.

 

در ابتدای این برنامه عاطفه سعیدی نژاد مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی مهمان فضه سادات حسینی شد.

سعیدی‌نژاد در ابتدا با اشاره به پویش حرف آورد اظهار کرد: ما دعوتی داشتم از بانوان صاحب سخن تا رسالت دینی خودشان را که تواصی به حق و به صبر است انجام داده و سخن های خودشان را در رابطه با انقلاب، پیشرفت ها و ظرفیت‌های کشور مطرح کنند تا افکار عمومی با سم پاشی دشمنان تخریب نشود.

وی ادامه داد: اصل سخنان رهبر انقلاب به تواصی در ارتباط با روابط معمول افراد در کشور است و فراخوان ما از بانوان دعوت می کند تا بیایند با تواصی به حق و صبر و استفاده از فضای مجازی برای ضریب دادن به این ظرفیت توطئه دشمنان را خنثی کنند.

صله ای که یک مداح از حاج منصور گرفت/ انگشتر رهبری واسطه آزادسازی زندانیان

وی در ادامه افزود: ما در این پوشش به قدرت بیان بانوان تکیه کردیم، ما نیاز داریم تا در شرایط کنونی نقاط قوت کشور بیان شود و در این رابطه بانوان ما حرف هایی دارند که تاکنون فرصتی برای ارائه آن پیدا نکرده اند.

سعیدی‌نژاد تاکید کرد: واقعیت این است که شاید باور نداشته باشیم که می توانیم با بیان لین شرایط امروز را تغییر دهیم ولی حقیقت این است می‌توانیم با تواصی به حق در این شرایط اثر گذار باشیم و به فرموده مقام معظم رهبری اگر امروز این کار انجام نشود خسران می بینیم.

 سعیدی نژاد در رابطه با شرایط پویش حرف آورد توضیح داد: این پویش به این شکل است که بانوان از سخنان خود در رابطه با تواصی به حق و صبر و بیان نقاط قوت کشور فیلم تهیه کرده و در فضای مجازی به اشتراک می‌گذارند که برای این عمل جوایز گوناگونی هم تدارک دیده شده است ولی اصل اینجاست که باید به چالش و سخن گفتن جایگاه رفیعی بدهیم.

مدیر کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با برنامه های این سازمان برای بانوان تصریح کرد: ما در سازمان تبلیغات اسلامی نهضتی را به عنوان نهضت پیشرفت بانوان راه اندازی کرده و در آن باور داریم که بانوان منادیان و رهبران پیشرفت انقلاب اسلامی هستند، واقعیت این است که جایگاه سخن در میان بانوان باید جدی گرفته شود و آنها گفتمان ساز حرکت رو به رشد ایران اسلامی باشند.

تعداد بازدید : 81

در ادامه برنامه انگشتر متبرک مقام معظم رهبری، اهدایی راحله امینیان به عقیق واسطه آزادسازی زندانیان شده و به پیشنهاد صد و ده ملیون تومانی که بالاترین پیشنهاد رسیده به مجموعه عقیق بود اهدا شد، این مبلغ به وسیله مجموعه عقیق صرف آزادسازی زندانیان خواهد شد.

صله ای که یک مداح از حاج منصور گرفت/ انگشتر رهبری واسطه آزادسازی زندانیان

از زمان اعلام فراخوان برای پویش آزادسازی زندانیان با واسطه انگشتر متبرک مقام معظم رهبری پیشنهادات بسیاری به مجموعه عقیق رسیده و نهایتاً این انگشتر به مجموعه بیمه تجارت نو که پیشنهاد 110 میلیون تومانی را ارئه داده بودند اهدا شد.

در این برنامه راحله امینیان که این انگشتر را به جهت استفاده در امور خیر به مجموعه عقیق هدیه کرده بود اظهار داشت: این هدیه بزرگ‌ترین هدیه زندگی من بود ولی بسیار خوشحالم که در این راه استفاده شد و حتی ذره‌ای از کاری که کردم پشیمان نیستم.

وی درادامه افزود: از روزی که مهمان برنامه مردم ماه و مجموعه عقیق شدم تا امروز اتفاقات بسیار خوشایندی برای من رخ داده و حتی یک نگین شرف الشمس و چفیه متبرک مقام معظم رهبری با واسطه های مختلف به دستم رسیده است.

 

این انگشتر متبرک به ابراهیم غلامی، نماینده مجموعه بیمه تجارت نو اهدا شد.

همچنین در این برنامه چک به مبلغ 110 میلیون تومان تحویل مجموعه عقیق شده که این مبلغ به آزادسازی زندانیان اختصاص پیدا کرده و گزارش آن به اطلاع مخاطبان خواهد رسید.

صله ای که یک مداح از حاج منصور گرفت/ انگشتر رهبری واسطه آزادسازی زندانیان

گفتنی است، به گفته ابراهیم غلامی در برنامه مردم ماه این انگشتر به مجموعه موزه آستان قدس رضوی اهدا خواهد شد.

تعداد بازدید : 40

سپس، سید جواد پرئی میزبان حسین حقیقی خواننده جوان و ارزشی گردید.

در ابتدای این گفت‌وگو حسین حقیقی از شرایط تلویزیون در این روزها انتقاد کرده و گفت: صدا و سیما امسال در ماه رمضان عجیب عمل کرد زیرا ماه رمضان که ماه شادی است همراه با برنامه‌های غمگین بود و حتی سریال‌ها هم غمنامه بودند.

در ادامه پرئی به سختگیری و وسواس حسین حقیقی در انتخاب ترانه اشاره کرد و حقیقی در این باره توضیح داد: من واقعاً زمانی وسواس پیدا کردم و حتی بعد از شعر روی دیگر اجزای ترانه هم وسواس خود را نشان می دهم.

صله ای که یک مداح از حاج منصور گرفت/ انگشتر رهبری واسطه آزادسازی زندانیان

وی در ادامه به انتقاد از برخی مسئولین فرهنگی که با این کار آشنایی کمی دارند پرداخت و اظهار داشت: روزی که برای ارائه کار سلام به آینده برای چهل سالگی انقلاب به نهادی فرهنگی رفتم فکر می کردند تا جواب قطعه موسیقی‌ای که از آن ور آب ها خوانده شده بود را دادیم و وقتی گفتم که این شعر حس درونی من و شاعر است با آن مشکل داشتند و گفتند که باید ممیزی داشته باشد، البته بعد از همه این سال ها و تلاش ها و درگیری هایی که تجربه کردم امروز به جایی رسیدم که اعتمادی حداقلی به من شده است.

وی در ادامه درباره قطعه موسیقی قرنطینه توضیح داد: در ابتدا این قطعه موسیقی ساخته و ما در بیمارستانی که در پارکینگ یکی از مجموعه های تجاری ساخته شده بود آن را اجرا کردیم ولی به دلیل که فکر می‌کردند پشتیبانی مالی از آن مکان دریافت کرده‌ایم قطعه موسیقی را بایکوت رسانه ای کردند، در نهایت روز پرستار و برای ادای دین به پرستاران و کادر درمان و برای اینکه احساس کردم حق این قطعه موسیقی ادا نشده است با وزارت بهداشت صحبت کردیم تا این قطعه موسیقی را در یکی از بیمارستان های تهران اجرا کنیم.

صله ای که یک مداح از حاج منصور گرفت/ انگشتر رهبری واسطه آزادسازی زندانیان

وی در پاسخ به این سوال که آیا سر و صدا در بیمارستان باعث شکایت از شما شده بود یا خیر گفت: بعد از اجرای آن قطعه موسیقی در بیمارستان امام خمینی، ضمن اینکه آن را در یکی از فضاهای بسته بیمارستان اجرا کرده بودیم و تلاش داشتیم تا صدای آن بیماران را اذیت نکند از خیلی بیمارستانها دعوت شدیم تا این کار را در آن فضا هم تکرار کنیم زیرا معتقد بودند که انرژی خوبی به کادر درمان می دهد.

 حسین حقیقی در توضیح مشکلات معروفیت گفت: بیشتر افرادی که مخاطب کارهایی که خواندم هستند مرا می‌شناسند ولی اساساً خیلی تعریف از شهرت ندارم و آن را خوب نمی دانم و مدلی برای اینکه خود را بگیرم ندارم.

 این خواننده موسیقی در پایان خاطرنشان کرد: ماه پیش رو ماه بسیار مهمی است، من در حرفه ای که دارم تلاش می کنم تا حال مردم را خوب کنم و افق روشن در مقابل شان ایجاد کنم و امیدوارم که ماه پیش رو شروع فاصله گرفتن از سال های گذشته که سالهای تاریکی بودند باشد.

تعداد بازدید : 31

بعد از حسین حقیقی مجتبی رمضانی به عنوان آخرین مهمان برنامه مردم ماه در رمضان ۱۴۰۰ پاسخگوی سوالات سید جواد پرئی شد.

در ابتدای این گفت‌وگو و بعد از اشاره مجری به یکی از اشعار قدیمی مجتبی رمضانی وی گفت: مدتی است که شعرا به کمک مداحان آمده اند و کیفیت شعر آن ها را ارتقا بخشیده اند ولی در گذشته خودمان وظیفه سرودن شعر را بر عهده داشتیم به همین دلیل برخی از اشعار از کیفیت کمی برخوردار است ولی من از هیچ کدام از شعرهایم پشیمان نیستم.

صله ای که یک مداح از حاج منصور گرفت/ انگشتر رهبری واسطه آزادسازی زندانیان

وی ادامه داد: البته زمانی یک مصرع به دلیل خوشحالی رفتن دولت اصلاحات و آمدن دولت آقای احمدی‌نژاد خواندم که از آن پشیمانم و خیلی هم برای آن توضیح دادم.

 این مداح اهل بیت در توضیح اینکه اگر باز هم به عقب برگردد از ریاست جمهوری احمدی نژاد خوشحال می‌شود یا خیر گفت: آن زمان بله به نظر من احمدی‌نژاد امروز و احمدی‌نژاد آن دوران بسیار متفاوت است.

مجتبی رمضانی دوبار برای سفر تبلیغی به آمریکا دعوت شده است او در این باره اظهار کرد: با دعوت مرکز تحقیقات اسلامی واشنگتن دو بار به آمریکا رفتم و در آن زمان در هر ایالتی که برنامه داشتم از اعتقادات خودم دفاع کرده و از رهبری و شهدا خواندم که خیلی هم استقبال شد.

رمضانی در رابطه با ارادتی که به شهدای گمنام دارد عنوان داشت: باید گفت که این وظیفه ماست اگر در جنگ ایران و عراق ایران شکست می‌خورد و کسی مثل صدام مسلط به ما می شد امروز این هیئت‌ها را نداشتیم زیرا در در زمان صدام در عراق مجلس روضه و هیئت ممنوع بود و این وظیفه ماست که در قبال شهدا ادای احترام کنیم.

صله ای که یک مداح از حاج منصور گرفت/ انگشتر رهبری واسطه آزادسازی زندانیان

وی در رابطه با علاقه‌ای که با حاج منصور ارضی دارد گفت: پدربزرگم ساکن ورامین بود و من با آن ها زندگی می کردم و برای شرکت در مراسم های های حاج منصور به تهران می‌آمدم اما به دلیل دور بودن مسیر در میادین اطراف مسجد ارک می خوابیدم.

وی افزود: الان فرقی با آن زمان دارد و همچنان در محضر بزرگان زانو می زنم به لطف خدا هنوز شاگردم، متاسفانه از بدی هایی که گریبانگیر مداحان است این است که سریعاً خود را بزرگ می پندارند با توهم پیرغلام می‌شوند و من افتخار می‌کنم که هنوز شاگردم.

 مجتبی رمضانی در رابطه با سختی های ساخت و احداث حسینیه نخل رفسنجان گفت: من دو سه سالی نبودم و حضورم کمرنگ شده بود زیرا به دنبال خرید ملزومات ساخت حسینیه بودم اما خدا را شکر از آوارگی در آمدیم و از امام حسین(ع) ممنونیم .

وی در ادامه شعری در انتقاد به سلبریتی ها و دخالت آنها در شرایط کشور خواند.

تعداد بازدید : 54

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین