عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۸۱۵۴
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
مدیر عامل سایت تکیه از احیا گرفتن بیش از یک و نیم میلیون نفر با این پلتفورم خبر داده و گفت: امسال بیش از ٢٠٠ هیئت کشور از بستر تکیه پخش زنده انجام دادند.

عقیق: به گزارش روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، حسین محمدی، مدیرعامل پلتفرم تکیه وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی اظهارداشت: این سامانه در ماه رمضان امسال به دلیل شرایط کرونایی به منظور کمک به برگزاری جلسات مناجات‌خوانی و همچنین تسهیل حضور مردم در جلسات، امکانات ویژه‌ای برای هیئت‌های مذهبی در نظر گرفت که با استقبال هیئت‌های مذهبی و مردم مواجه شد تا آنجا که در شب‌های ماه مبارک رمضان اغلب هیئت شاخص کشور جلسات خود را با استفاده از این سامانه، بصورت زنده برای مخاطبان خود منتشر می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه گمانه‌زنی‌هایی برای برگزاری و یا عدم برگزاری جلسات مناجات‌خوانی ماه رمضان وجود داشت اما تکیه توانست با ظرفیت خود مانع از این شود که جلسات دعا و مناجات تعطیل شود تا مردم در خانه هم بتوانند با خدای خود همنوای با منبری‌ها و سخنرانان مناجات کنند، تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده در مجموع از بستر سامانه تکیه تنها در شب‌های قدر ماه رمضان بیش از یک و نیم میلیون نفر توانستند در جلسات مناجات‌خوانی هیئت‌ها شرکت کنند.

محمدی با تأکید بر رایگان بودن اینترنت تکیه برای مردم افزود: یکی از مهمترین ویژگی‌های این پلتفرم برای مخاطبان و برگزار کنندگان جلسات، امکان دریافت رایگان محتوای لایو یا فایل‌های آرشیوی است. به این معنا که هیئت‌ها برای پخش جلسات خود هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند و مردم نیز که از سایت تکیه جلسات را زنده مشاهده کنند، هیچ هزینه‌ای بابت اینترنت پرداخت نمی‌کنند و حجم اینترنت آن‌ها کسر نخواهد شد.

مدیر عامل پلتفرم تکیه با بیان این نکته که در شب‌های قدر رکورد لایو شکسته شد بیان کرد: به‌لطف خدا و با تلاش تیم تکیه، در شب‌های قدر، رکورد جدیدی در میزان پخش همزمان در پلتفرم‌های مختلف، مدت زمان لایو استریمینگ پایدار و میزان بازدید مراسم در وب‌سایت تکیه ثبت شد. در مجموع ماه رمضان امسال بیش از ٢٠٠ هیئت کشور از بستر تکیه پخش زنده انجام دادند و بیش از ۵٠ هیئت شاخص به صورت مستمر در ٢٣ یا ٣٠ شب شب جلسات خود را با تکیه پخش کردند.

مدیر عامل پلتفرم تصریح کرد: از جلسات، سخنرانان و مداحان سرشناسی که مجالس آن‌ها تاکنون در ماه رمضان از تکیه پخش شده است، می‌توان به حرم امام رضا(ع)، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، هیئت رزمندگان اسلام، حجت‌الاسلام انصاریان، حجت‌الاسلام پناهیان، منصور ارضی، محمود کریمی، محمدرضا طاهری، علی قربانی، حسین سازور، سعید حدادیان، محمدحسین پویانفر، حنیف طاهری، مهدی رسولی، امیر کرمانشاهی، مهدی سلحشور، سید مهدی میرداماد، میثم مطیعی، حسین سیب سرخی، مهدی اکبری، سیدمهدی حسینی، سیدرضا نریمانی و … اشاره کرد.

وی ادامه در بیان ویژگی قابل توجه برای مسئولین رسانه هیئت‌ها ادامه داد: یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این پلفترم امکان چند پخشی در سرویس تکیه است، به این ترتیب که هیئت‌های مذهبی می‌توانند به صورت همزمان علاوه بر انتشار جلسه خود در سایت تکیه، مراسم خود را در دیگر پلتفرم‌های دارای قابلیت لایو مانند (اینستاگرام، آپارات، یوتیوب و …) ارسال کنند.

محمدی با بیان به اینکه شعار ما «تکیه حسینیه‌ای به وسعت ایران است» گفت: هیئت‌های سراسر کشور می‌توانند با مراجعه به سامانه تکیه (tekye.net) و ارائه اطلاعات هیئت و مدیر مربوطه، درخواست خود را ثبت کنند تا ظرف مدت کوتاهی دسترسی کاربری به منظور پخش زنده مراسم مذهبی از طریق پیامک، برای آنها ارسال شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین