عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۸۵۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳
همزمان با حلول ماه مبارک رمضان موکب‌های پذیرایی از زائران و روزه‌داران در کربلا راه‌اندازی شد و در سحرگاه اولین روز ماه رمضان، جمعی از عاشقان حسینی به حرم ارباب مشرف شدند.

عقیق:همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) زائران به کربلا مشرف شده و حلول ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی را به یکدیگر تبریک گفتند.

شب گذشته با حلول ماه مبارک رمضان در عراق، در کربلا موکب‌های پذیرایی از زائران راه‌اندازی شدند. این موکب‌ها در لحظه افطار به توزیع چای عراقی و خرما می‌پردازند. برخی موکب‌ها نیز غذای گرم بین روزه‌داران توزیع خواهند کرد.

در باب القبله حرم حضرت عباس (ع) نیز موکب چای و پذیرایی از زائران در ماه رمضان راه‌اندازی شد و از شب گذشته بین زوار چای و خرما و همچنین شیر توزیع کرد.

برخی از مردم عراق نیز که به پیشواز ماه مبارک رمضان رفته بودند، سفره افطاری در بین‌الحرمین پهن کردند و در این قطعه از بهشت افطار کردند. همچنین صبح امروز در جوار حرم حضرت عباس (ع) گروهی از زائران پاکستانی به قرائت دعای توسل پرداختند و پس از آن به سوی ضریح حرم حضرت عباس (ع) مشرف شدند.

با وجود اینکه یک سال تشرف زائران خارجی به عراق ممنوع بود و محدودیت‌هایی نیز در شهرهای مقدس عراق اعمال می‌شد، اکنون زائران کشورهای مختلف به ویژه هند و پاکستان به کربلا مشرف می‌شوند.

سحرگاه اولین روز ماه مبارک رمضان بین‌الحرمین حال و هوای خاصی داشت و پس از پخش اذان صبح از مأذنه‌های حرم‌ها، دعای صباح در بین‌الحرمین پخش شد که در ادامه فیلمی از حال و هوای کربلا در سحرگاه اولین روز ماه مبارک رمضان را مشاهده می‌کنید:

تعداد بازدید : 92
 
 
منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین