عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۸۴۸
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
ویژه‌برنامه مناجات‌خوانی شب‌های ماه مبارک رمضان، قرار بود از ابتدای ماه مبارک در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) با رعایت کلیه ضوابط و شیوه‌نامه‌های بهداشتی با جمعیتی محدود برگزار شود، اما فرمانداری اهواز از برگزاری این ویژه‌برنامه جلوگیری کرد.

عقیق:ویژه‌برنامه مناجات‌خوانی شب‌های ماه مبارک رمضان، قرار بود از ابتدای ماه مبارک در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) با رعایت کلیه ضوابط و شیوه‌نامه‌های بهداشتی با جمعیتی محدود برگزار شود، اما فرمانداری اهواز از برگزاری این ویژه‌برنامه جلوگیری کرد.

 رهبر معظم انقلاب چندی قبل بر ضرورت توجه به نظرات کارشناسی متخصصان امر تأکید و بیان کرده بودند که «باید توجه داشت که عبادات و توسل به‌خصوص در ماه رمضان و شب‌های قدر جزو نیازهای اساسی و حتمی مردم است و مردم در قضایای مهم نیز بیشتر به ارتباط با پروردگار نیاز دارند».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز هم از برخی تصمیمات ستاد کرونا انتقاد و تصریح کرده بود: «چگونه است که ادارات با حداقلی‌ها تلاش و فعالیت دارند، اما مساجد و حرم‌ها تعطیل باشند!؟ استفاده از ظرفیت مسجد، حرم‌های مطهر، شب‌های قدر و ماه مبارک رمضان برای دعا کردن و درخواست بسیار با اهمیت است، حداقل اینکه اگر در مساجد قادر به رعایت شرایط عادی نیستیم، در مکان‌های باز با جمعیت مناسب و رعایت کامل به این اعمال پرداخته شود.»

 

فرمانداری اهواز تنها مراسم ماه رمضان اهواز را کنسل کرد+سند

در این راستا حجت‌الاسلام پشم فروش، مسئول هیئت انصارالمهدی(عج) اهواز، به خبرنگار «حوزه» در اهواز، گفت: محل برگزاری مراسم، مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز با سقفی بیش از 20 متر است! محل نشستن مؤمنین نیز با فاصله سه متری از هر طرف می‌باشد، در خصوص ضوابط و شیوه‌نامه‌های بهداشتی هم سخت‌گیری‌های لازم و حتی بیش از عرف معمول، لحاظ شده بود، اما با این حال، فرمانداری با اجرای مراسم مناجات خوانی شب‌های ماه مبارک، که تنها مراسم محوری در کلان‌شهر اهواز است، مخالفت کرد.

مسئول هیئت انصارالمهدی(عج) اهواز، ادامه داد: اگر فرمانداری اهواز، قصد کمک به قطع زنجیره انسانی کووید19 است، باید نگاهی به وضعیت بازار و خیابان‌های مناطق حاشیه‌ای اهواز داشته باشد نه صرفاً اکتفا کند به تعطیلی تنها مراسم معنوی شهر...

حجت‌الاسلام پشم فروش، تصریح کرد: گویا رفتار دوگانه مسئولان شهری تابع تصمیمات بالادستی است که مسافرت مردم در ایام عید را بلامانع می‌داند، اما حضور ضابطه‌مند مؤمنین در مجالس اهل‌بیت(ع) را ممنوع می‌دانند.

هیئت انصارالمهدی اهواز، یکی از هیئات شاخص و انقلابی کلان‌شهر اهواز است که از ابتدای شیوع ویروس کرونا، اقدامات جهادی گسترده‌ای در زمینه مقابله با این ویروس منحوس انجام داده و هم‌اکنون، تعدادی از اعضای این هیئت، در بیمارستان‌های اهواز، مشغول خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی هستند.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین