عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
امسال در لحظه تحویل سال، خبری از پهن شدن سفره‌های هفت سین ایرانیان در کربلا و نجف نبود، اما در حرم‌ حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) برخی از ایرانیان حاضر در دمشق سفره‌های هفت سین پهن کردند.

عقیق:همزمان با تحویل سال جدید، در حالی که همچنان به دلیل شیوع کرونا امکان اعزام زائران به عراق و سوریه وجود ندارد، ایرانیان حاضر در کربلا، نجف و دمشق به زیارت پرداخته و دعای فرج را زمزمه کردند.

در کربلا از ساعت ۱۱ صبح به وقت عراق، ایرانیان با حضور در بین‌الحرمین دعای توسل را قرائت و برای تعجیل در فرج امام زمان (ع) دعا کردند. در لحظه تحویل سال نیز زائران دست‌های نیاز را به سوی آسمان و به سمت حرم حضرت عباس (ع) بلند کرده و از باب الحوائج عیدی خواستند. برخی دیگر نیز سعی کردند خود را زیر قبه حرم ارباب برسانند.

 

تعداد بازدید : 102

تحویل سال جدید در بین‌الحرمین

البته امسال دیگر خبری از پهن شدن سفره‌های هفت سین در گوشه و کنار بین‌الحرمین نبود و تعداد اندکی از مردم ایران در لحظه تحویل سال ۱۴۰۰ در بین‌الحرمین حضور داشتند.

در نجف اشرف نیز در حالی که سال‌های گذشته جمعی از ایرانیان عاشقان مولا در لحظه تحویل سال خود را به حرم علوی می‌رساندند، به دلیل شیوع کرونا هیچ زائر ایرانی به عتبات مشرف نشد و ایرانیان از راه دور با سلامی به مولا زائر نجف شدند. حرم امیرالمؤمنین (ع) در لحظه تحویل سال جدید خلوت و غریب بوده و حال و هوای عید نوروز در نجف دیده نمی‌شد.

 

تعداد بازدید : 51

لحظه تحویل سال در حرم علوی

البته بسیاری از مردم عراق در اعیاد شعبانیه به حرم امیرالمؤمنین (ع) و حضرت عباس (ع) و امام حسین (ع) مشرف می‌شوند، اما در لحظه تحویل سال جای زائران ایرانی در حرم‌های مطهر خالی بود.

در سوریه نیز با وجود اعزام نشدن زائران به دمشق، برخی از مردم ایرانی حاضر در این کشور در حرم حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) سفره هفت سین پهن کرده و تصایری از مقام معظم رهبری و شهید قاسم سلیمانی را نیز در کنار سفره قرار دادند.

این امر در حالی است که به گفته مصطفی قاسمی، مدیرعامل شرکت شمسا در سال‌های قبل کرونا هر ساله بیش از ۳۰ هزار زائر همزمان با نوروز به عتبات مشرف می‌شدند و بیش از ۱۰ هزار ایرانی نیز در لحظه تحویل سال در حرم‌های مقدس حضور داشتند.

به گزارش فارس، سال گذشته هیچ زائری به عتبات اعزام نشد و عاشقان حسینی همچنان در حسرت زیارت سیدالشهدا (ع) هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین