عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۴۷۹
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
سخنگوی فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق جزئیات جدیدی از حمله تروریستی به زائران حضرت امام موسی‌بن جعفر کاظم(ع) را تشریح کرد.

عقیق:به نقل از دجله، «یحیی رسول» سخنگوی فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق به جزئیات انفجار «پل الائمه» پرداخت و از مردم خواست که شایعه‌پراکنی نکنند.

وی با اشاره به اینکه حرکت زائران به‌شکل عادی به‌سمت حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) ادامه دارد گفت: اوضاع کاملاً تحت کنترل است و نیروهای امنیتی به عملیات جستجوی گسترده در محل حادثه پرداخته‌اند.

از سوی دیگر اداره اطلاع‌رسانی امنیتی عراق به آمار انفجار مذکور پرداخت و اعلام کرد که بر اثر انفجار نارنجکی که در نزدیکی «پل الائمه» منفجر شده است یک زن شهید شده است و کادر درمانی با نظارت دکتر «حسن التمیمی» وزیر بهداشت در حال عمل جراحی سه نفر از افراد زخمی‌شده هستند.

در بیانیه اداره اطلاع‌رسانی عراق آمده است: بقیه زخمی‌شدگان تحت درمان قرار گرفته و از بیمارستان مرخص شده‌اند زیرا جراحات آنها سطحی بوده است.

این در حالی است که «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق به محل حادثه در «الاعظمیه» رفته است.

 پایان مرحله سوم عملیات حشد شعبی در شمال شرق دیالی

«محمد التمیمی» از فرماندهان حشد شعبی عراق از پایان مرحله سوم عملیات در منطقه «زور شیخ بابا» در شمال شرقی دیالی خبر داد و اعلام کرد: این عملیات به‌مدت چهار روز در منطقه‌ای با شرایط جغرافیایی دشوار انجام شد.

وی افزود: در جریان این عملیات مناطق گسترده‌ای از باغات و اراضی کشاورزی امن شد و 8هزار نفر از جمعیت منطقه از امنیت برخوردار شدند.

التمیمی گفت: حلقه امنیتی در اطراف روستاهای نزدیک به «شیخ بابا» ایجاد شده است و دوربین‌های پیشرفته نصب شده است تا رخنه شبانه به اراضی و زمین‌های کشاورزی رخ ندهد.

وی افزود: این عملیات برای امنیت دیالی بسیار مهم بود.

    ردپای سرویس اطلاعاتی ترکیه در اقلیم کردستان

«هاوکار الجاف» کارشناس کُرد عراقی اعلام کرد: سرویس اطلاعاتی ترکیه در مناطق مختلف اقلیم به‌ویژه دهوک و اربیل به‌شدت فعال است و از شیوه‌های مختلف استفاده می‌کند.

وی افزود: نیروهای اطلاعاتی ترکیه زمانی از شرکت‌ها و سازمان و زمانی از پایگاه‌های نظامی موجود در اقلیم استفاده می‌کنند.

الجاف گفت: پایگاه «کانی ماس» در استان دهوک بزرگترین کانون اطلاعاتی ترکیه است و آنها نفوذ گسترده دارند و وارد مؤسسات، ادارات و مناطق اقلیم می‌شوند که باید جلوی آنها گرفته شود زیرا این با حاکمیت عراق در تضاد است.

 تلاش داعش برای حمله به بغداد از «جرف النصر»

«صفاء الاعسم» کارشناس امور نظامی عراقی از طرح داعش برای هدف قرار دادن بغداد از ناحیه «جرف النصر» در شمال بابل خبر داد و گفت: داعشی‌ها به‌دنبال تسلط بر «جرف النصر» هستند تا از آن به‌عنوان سکویی برای حملات به بغداد استفاده کنند.

وی افزود: ناحیه از یک‌سو به مناطق صحرای غربی در نزدیک مرز با سوریه و از سوی دیگر به عتبات مقدس و  دیگر مناطقی که برای داعش تسلط بر آنها اهمیت حیاتی دارد، محدود می‌شود.

الاعسم از کنترل کامل اوضاع به‌دست حشد شعبی و ممانعت از رخنه تروریست‌ها به این ناحیه خبر داد و آن را در دفع خطر از بغداد و اماکن مقدس و دیگر شهرها مؤثر دانست.

تاکتیک جدید تروریستهای داعش در الانبار

یک منبع امنیتی در فرماندهی حشد استان الانبار به شیوه‌های جدیدی که تروریست‌های داعش در حمله به نیروهای امنیتی از آنها استفاده می‌کنند، پرداخت و اعلام کرد: در زمان حاضر داعش در مناطق صعب‌العبور اقدام به کارگذاشتن بمب و بمب‌گذاری خودروها می‌کند که این نشانه وضع آشفته آنهاست.

این منبع بیان کرد: این داعشی‌ها که در داخل تونل‌های مخفی و مناطق صحرایی دوردست هستند، اقدام به عملیات بمب‌گذاری می‌کنند و از راه دور آنها را منفجر می‌کنند.

منبع مذکور یادآور شد: بمب‌های داعشی به‌جای‌مانده از قبل نیست بلکه داعشی‌ها آنها را کار می‌گذارند.

این منبع در عین حال به تدابیر امنیتی نیروهای امنیتی عراق برای درهم شکستن حملات داعش به نیروهای امنیت، حشد شعبی و العشایری خبر داد.

کشف انبار بزرگ مهمات در شرق صلاح‌الدین

حشد شعبی عراق از کشف انبار بزرگ مهمات در صحرای «العیث» در شرق صلاح‌الدین خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی حشد شعبی ضمن اعلام این خبر بیان کرد: در جریان مرحله دوم عملیات «ثأرالشهداء » در این منطقه، مخفیگاه‌های داعش کشف شد و تونل‌های آن در مناطق «عسیله»، «غظیبه»، «دواجی» و «الخاتونیه الثانیه» کشف و منهدم شد، همچنین نیروهای حشد شعبی مواد منفجره و اقلام پزشکی از داعشی‌ها کشف و منهدم کردند.

ربوده‌شدن 2 چوپان به‌دست داعش

یک منبع امنیتی از ربوده شدن دو چوپان در صحرای «الرطبه» در غرب الانبار از سوی داعش خبر دادند و این‌که تکفیری‌ها آنها را به منطقه نامعلومی برده‌اند.

این منبع از عملیات نیروهای امنیتی برای یافتن داعشی‌هایی که فرار کرده‌اند، خبر دادند.

دستگیری 6 داعشی در سه استان عراق

«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده‌کل نیروهای مسلح عراق از دستگیری 6 داعشی در استان‌های بغداد و الانبار و سلیمانیه خبر داد و گفت: یک داعشی در «کوی یرموک» بغداد، دو تروریست در الانبار، دو تروریست در سلیمانیه و یک تروریست در فلوجه در استان الانبار و در مجموع 6 داعشی دستگیر شده‌اند.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی از دستگیری یک داعشی در منطه «البوطیبان» در شمال غرب شهر الرمادی هم خبر داد.

همچنین دو مخفیگاه داعش در جنوب «القائم» در الانبار منهدم شد. این مخفیگاه از سوی داعش برای در امان ماندن از حملات هوایی و زمینی استفاده می‌شد و محلی امن برای تروریست‌هایی بود که از سوریه به عراق می‌آمدند.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین