عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۲
علیرضا داوودی مطرح کرد؛
تبیین و تشریح شخصیت و اقدامات حضرت ابوطالب (ع) در صدر اسلام، پیش از مبعث، حمایت و خدماتی که حضرت برای پیامبر اسلام (ص) داشتند مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

عقیق:علیرضا داوودی مسئول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع)، درباره هدف از برگزاری «محفل شعر آئین مستوری» در کنار همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع)، گفت: همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) با مسئولیت مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) و همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار می‌شود.تبیین و تشریح شخصیت و اقدامات حضرت ابوطالب (ع) در صدر اسلام، پیش از مبعث، حمایت و خدماتی که حضرت برای پیامبر اسلام (ص) داشتند مهمترین هدف برگزاری این همایش است.

مسئول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) ادامه داد: تصمیم بر این شد که در همایش به ابعاد مختلف شخصیت ابوطالب پرداخته شود؛ یکی از ابعاد شخصیت ایشان وجوه هنری و شعری ابوطالب (ع) است.

داوودی افزود: در کنار برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) این محفل شعری را تحت عنوان آئین مستوری برگزار کردیم که شخصیت ادبی حضرت ابوطالب (ع) بیشتر شناخته شود و شعرای آئینی با سرودن اشعار خود نسبت به حضرت عرض ارادت و ادبی داشته باشند و بر این وجهه حضرت ابوطالب (ع) تاکید شود که حضرت در آن دوران به عنوان شاعر برجسته شناخته شده بودند.

وی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت حضرت ابوطالب (ع) در حمایت از پیامبر (ص)، گفت: حضرت در ابعاد مختلف مالی، اجتماعی و سیاسی از پیامبر (ص) حمایت و پشتیبانی کردند، ایشان به عنوان بزرگ قبیله بنی‌هاشم تمام اعتبار اجتماعی و سیاسی خود را مقابل جریان‌های مختلف برای حمایت از پیامبر (ص) صرف کردند، به عنوان مثال قصیده معروف لامیه نماد بارز استفاده از شعر در حمایت از پیامبر (ص) است. همچنین از ایشان اشعار فراوانی وجود دارد که وحدانیت و یکتایی خداوند و نفی کفر و جهالت را تبیین می‌کند.

مسئول ستاد برگزاری همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) بیان کرد: اشعار متعددی درباره حضرت ابوطالب (ع) وجود دارد که در قالب کتاب جمع آوری شده و به مخاطبان حاضر در همایش ارائه می‌شود.

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین