عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۴
دبیر علمی کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س):
در این سالها شاهد این هستیم که وهابیها در ادامه همان مسیری حضور دارند که غربیها و اروپایی ها در آن قرار گرفته و همه تلاش شان را برای هجمه و توهین علیه پیامبر اسلام و والدین ایشان بکار گرفته اند.

عقیق:حجت الاسلام والمسلمین عابدی در نشستی که با حضور اصحاب رسانه و با موضوع « اختتامیه کنگره بزرگداشت حضرت آمنه(س) » در پژوهشکده قرآنی علامه طباطبایی در قم برگزار شد با اشاره به نقش وهابی ها و غربی ها در هجمه علیه دین و شخصیت پیامبر خاتم(ص) گفت: در این سالها شاهد این هستیم که وهابیها در ادامه همان مسیری حضور دارند که غربی ها و اروپایی ها در آن قرار گرفته و همه تلاش شان را برای هجمه و توهین علیه پیامبر اسلام و والدین ایشان بکار گرفته اند.

وی بیان داشت: از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره  است که همه بدانند، وهابی ها و حاکمان آل سعود چه هجمه  از توهین  به پیامبر و والدین او کرده و از سوی دیگر شیعه چه نقشی برای خنثی سازی و ترویج مکتب اسلام داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: برگزاری این کنگره از جنبه های اعتقادی، اجتماعی و فرهنگی  و تاریخی هم برای برگزار کنندگان آن بسیار قابل توجه است چرا که ما در این کنگره بر آن هستیم که از نظر اعتقادی اثبات کنیم که پیامبر(ص)  و خاندان ایشان مطهر و دارای ویژگی چون عصمت می باشند.

این استاد حوزه و دانشگاه افزود: از نظر فرهنگی و اجتماعی هم این کنگره مورد توجه است چرا که در آن زمان و شهری که شرک و فساد همه جا فرا گرفته بود اما آمنه(س) مادر پیامبر اسلام از همه این مسائل دور و از همه بالاتر طاهر بوده اند.

وی بیان داشت: در این کنگره می خواهیم به این مسئله برسیم و مردم بگوییم چگونه می شود در زمانی که همه جور فساد است، اما می توان در آن محیط زندگی کرد و به بالاترین مقامات عالیه انسانی رسید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: جنبه بعدی کنگره که به آن پرداخته خواهد شد، بحث تاریخی است. از خاندان ایشان گرفته تا عصمت و ...؛  نهایتا اینکه برگزار کنندگان این کنگره به دنبال این هستند که به مردم اثبات کنند، چگونه می شود در ابعاد تاریخ، اعتقاد و... حضرت آمنه را به عنوان الگو به مردم معرفی کرد.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین