عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۳۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴
پیکر علی خورشیدی مداح شاخص و پیرغلام آستان نورانی اباعبدالله علیه‌السلام، که دوشنبه شب و پس از یک دوره بیماری و بیهوشی به رحمت حق پیوست، بعد از بدرقه با شکوه مردم قم، در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

عقیق:پیکر حاج علی خورشیدی مداح شاخص و پیرغلام آستان نورانی اباعبدالله علیه‌السلام، که دوشنبه شب و پس از یک دوره بیماری و بیهوشی به رحمت حق پیوست، بعد از بدرقه با شکوه مردم قم، در گلزار شهدای این شهر آرام گرفت.

مردم قم، شب گذشته با پیکر این مداح و دعاخوان شب گذشته سه‌شنبه ۵ اسفندماه و همزمان با مراسم قرائت دعای توسل در مسجد جمکران وداع کردند و امروز نیز برروی دستان خود تا گلزار شهدا تشییع کردند. بر پیکر این دعاخوان حجت‌الاسلام علوی بروجردی نماز میت خواند. همچنین عباس حیدرزاده، حسن باقری، مسعود زمانی و حسن حیدرزاده در مراسم بدرقه این پیرغلام امام حسین علیه‌السلام مداحی کردند.

مراسم بزرگداشت این مداح امشب بعد از نماز مغرب و عشا در تکیه عربستان برگزار خواهد شد.

فیلمی از مراسم تشییع این پیرغلام را اینجا مشاهده کنید:

تعداد بازدید : 66


حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی نیز در پیامی درگذشت این دعاخوان را تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:

سم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
خبر درگذشت پیرغلام با‌اخلاص اهل بیت (ع)، مرحوم مغفور، شادروان حاج علی خورشیدی(رضوان الله علیه) واصل و موجب تأثر و تأسف گردید. آن مرحوم تمام عمر خود را در راه ترویج و تبلیغ مکتب آل‌الله (ع) مصروف داشت و قرائت دعای پر فیض توسل ایشان که قریب به سه دهه در مسجد مقدس جمکران طنین انداز می شد، از خاطره عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) زدوده نخواهد شد؛ ان‌شاءالله که با یاران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) محشور شوند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به جامعه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) و ارادتمندان و بازماندگان ایشان، از پیشگاه حضرت احدیت، برای آن مرحوم علو درجات مسألت می‌کنم.
عاش سعیدا و مات سعیدا

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین