عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۲۴۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
با شیوع کرونا در عراق، محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرهای مقدس این کشور اعمال و حرم‌های مطهر کربلا در آستانه میلاد امام علی (ع) نیز دوباره خلوت شد.

عقیق:در حالی که همزمان با شب لیلةالرغائب کربلا مملو از جمعیت بود و زائران بسیاری از شهرهای مختلف عراق به حرم سیدالشهدا (ع) مشرف شده بودند، با اعمال محدودیت جدید کرونایی در آستانه میلاد امام علی (ع)، بار دیگر حرم‌های کربلا خالی از زائر شد.

اعمال محدودیت دو هفته‌ای تردد در کربلا

بر همین اساس، تردد در کربلا محدود شد و مغازه‌های اطراف حرم نیز اجازه فعالیت ندارند. علاوه بر این، تردد شبانه در شهر کربلا از سوی استاندار این شهر ممنوع اعلام شده است و این محدودیت‌ها تا دو هفته اعمال می‌شود.

با اعمال این محدودیت‌ها، حرم‌های امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) که چندی پیش مملو از جمعیت بود و افراد بسیاری برای زیارت به کربلا مشرف می‌شدند، خلوت و تعداد زوار انگشت‌شمار شد.

مغازه‌های اطراف اعتاب مقدسه عراق برای جلوگیری از شیوع کرونا بسته شدند

علاوه بر این، در شهر کاظمین نیز محدودیت‌های کرونا اعمال شده و تردد تا ساعت ۱۴ امکان‍پذیر است. البته این محدودیت‌ها چندی پیش در نجف اشرف نیز از سوی استاندار نجف ابلاغ شده بود که مردم این شهر توجه چندانی به محدودیت‌ها نداشته و همچنان در ساعات مختلف برخی از عاشقان اهل بیت (ع) به حرم علوی مشرف می‌شوند، اما مغازه‌های اطراف حرم بسته است و امکان فعالیت ندارند.

حرم‌ها همچنان باز هستند

سال گذشته نیز ابتدا به دلیل ناامنی‌های عراق و پس از آن جلوگیری از شیوع کرونا، حرم‌های مطهر کربلا خلوت شده بود که اکنون با اعمال محدودیت‌های جدید، حرم‌ها بار دیگر خلوت شدند. با وجود اعمال محدودیت‌ها، حرم‌های مطهر همچنان به صورت شبانه‌روزی باز هستند و تصمیمی برای بسته شدن درهای حرم به روی زائران اتخاذ نشده است.

در ادامه تصاویری از خلوتی حرم امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع) به دلیل اعمال محدودیت‌های جدید کرونا مشاهده می‌کنید:

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین