عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۷۱۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کتاب «هم‌نام گل‌های بهاری» با استقبال مخاطبان به چاپ چهل و دوم رسید. این اثر که توسط نشر معارف منتشر شده، بیان‌کننده بخشی از سیره حضرت محمد (ص) است.

عقیق:چاپ چهل و دوم کتاب «هم‌نام گل‌های بهاری» توسط دفتر نشر معارف منتشر شد و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت. این اثر که در حوزه دین و آیین نوشته شده، به معرفی پیامبر اکرم، حضرت محمد (ص)، می‌پردازد.

سیدحسین سیدی، نویسنده این اثر، کوشیده با دقت در زوایای مختلف زندگی و شخصیت رسول خدا(ص)، ایشان را به نسل جوان معرفی کند. 

استقبال از کتابی درباره حضرت محمد(ص)

این کتاب که با نثری روان و قابل فهم و کاربردی به خصوصیات اخلاقی پیامبر (ص) و توصیه‌های آن حضرت در زمینه‌های مختلف پرداخته است، با استفاده از منابع معتبر شیعی و اهل سنت گردآوری شده است. موضوعات متنوع این کتاب علاقه‌مندان به پیامبر اکرم(ص) را با ویژگی‌های انسان کامل آشنا می‌کنند.

«هم‌نام گل‌های بهاری» جلد اول از مجموعه 14 جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم(ع)» است که برنده جایزه کتاب سال حوزه شد.

در این مجموعه سعی می‌شود مسائل مختلف زندگی از دیدگاه پیامبر اسلام(ص) بیان شود و هدف این مجموعه پاسخ به این سوال است که در روزگار امروز و برای انسان قرن بیست ویکم چگونه اهل بیت(ع) می‌توانند الگو باشند و چگونه آنها می‌توانند گرهی از زندگی مردم باز کنند. این سیره کاربردی که بیش از 100 موضوع را شامل می شود، برای جوانان و نوجوانان نوشته شده است.

از جمله موضوعاتی که نویسنده در این کتاب به آن پرداخته است، می‌توان به سیمای ظاهری شامل آراستگی، لبخند زدن، سفر کردن، سکونتگاه، سیمای حقیقی شامل از خودگذشتگی، خاموشی، خردورزی، عدالت، فعالیت اقتصادی، روزه‌داری، معاداندیشی، خدمات اجتماعی و ... اشاره کرد. 

یکی از نکات جالب کتاب «هم‌نام گل های بهاری» این است که داستان‌ها و روایاتی که از پیامبر(ص) نقل شده، در جملاتی کوتاه و شیوا بیان شده که برای همگان آموزنده و جذاب است:

می‌فرمود: لباس‌های خود را بشویید؛ موهای خود را کوتاه کنید؛ مسواک بزنید؛ آراسته و پاکیزه باشید؛ زیرا یهودیان چنین نکردند و زنانشان زناکار شدند.

به آینه یا آب می‌نگریست و موهایش را شانه می‌زد.

افزون بر آراستگی برای همسرانش، برای دوستانش نیز خود را می‌آراست.

عایشه می‌گوید: دیدم در پیالة آبی که در خانه بود خود را می‌نگرد و موهایش را مرتب می‌کند و می‌خواهد نزد دوستانش برود. بدو گفتم: پدر و مادرم فدایت باد! تو پیامبر و بهترین آفریده هستی، به آب می‌نگری و خود را می‌آرایی؟

حضرت فرمود: خداوند دوست دارد هرگاه بنده‌ای نزد دوستانش می‌رود، خود را بیاراید .

تن‌پوش خود را نیکو کنید؛ لوازم خود را سامان دهید؛ آن‌‌چنان که در میان مردم به سانِ خال، آشکار باشید ...

دفتر نشر معارف کتاب حاضر را به قیمت 22 هزار و 500 تومان منتشر کرده است. 

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین