عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۰
مسوول بخش ارتباطات غرفه انتشارات اسراء در بخش حوزوی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفت: کتاب مفاتیح‌الحیاه به قلم آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی با 140 نوبت چاپ، به عنوان یکی از پرفروش‌ترین آثار این غرفه شناخته شد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم 170 کتاب از آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی را ارایه کردیم که یکی از پرفروش‌ترین آن‌ها مفاتیح الحیاه به شمار می‌آید. البته پیش‌بینی می‌شود این اثر در میان مجموع آثار ارایه شده در نمایشگاه قرآن از سوی تمام ناشران شرکت‌کننده هم یکی از پرفروش‌ترین‌ها باشد. 

 
وی درباره استقبال از نمایشگاه قرآن کریم عنوان کرد: با توجه به حضورم در دوره‌های گذشته برپایی نمایشگاه قرآن، به نظر می‌رسد هر سال تعداد بازدیدکنندگان به نمایشگاه‌های قرآن نسبت به سال‌های پیشین افزون‌ می‌شود. البته با نوسانات بازار کاغذ و تاثیر آن در بهای نهایی کتاب، شاید قدرت خرید برای مخاطبان و علاقه‌مندان کتاب کاهش یافته باشد اما همواره مخاطبان آثار مکتوب، کتاب‌ به ویژه آثار دینی را تنها نگذاشته‌اند. 
 
مسوول بخش ارتباطات غرفه انتشارات اسراء در بخش حوزوی بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با بیان این‌که در نمایشگاه قرآن امسال بن‌های خرید کتاب بسیار کم تبلیغ شدند و افراد و بازدیدکنندگان محدودی از خرید خود راضی بودند، گفت: در نمایشگاه امسال شاهد حضور چشمگیر دانشجویان، دانشگاهیان، حوزویان، نمایندگان مجلس، وزرای دولت، علما و فضلا بودیم. بنابراین، انتظار می‌رود که جایگاه غرفه انتشارات اسراء که عرضه کننده آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی به عنوان یک مفسر، مرجع تقلید و فیسلوف جایگاهی مطلوب و با فضای فیزیکی مناسب باشد. 
 
وی ادامه داد: این انتشارات در نظر داشت شش نشست تخصصی و علمی را در زمینه‌های روانشناسی و حوزوی در نمایشگاه قرآن برگزار کند که به دلیل مشغله مبلغان دینی در ماه مبارک رمضان برپایی چهار نشست آن محقق شد. همچنین برای رونمایی تعدادی از آثار جدید آیت‌الله العظمی جوادی آملی برنامه‌ریزی کرده بودم که این اقدام هم رخ نداد. 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین تقی‌زاده با اشاره به دیدار مستقیم با مخاطبان آثار انتشارات اسراء در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: با توجه به این‌که آثار این استاد بزرگ حوزه دین مخاطبان خاص خود را دارد، برای بهره‌وری همه علاقه‌مندان آثار آیت‌الله جوادی آملی، مراکزی را با هدف تطلیف متون سنگین کتاب‌های ایشان به زبانی ساده برپا کرده‌ایم. تاکنون مجموعه سه جلدی «نسیم اندیشه» در قالب پرسش و پاسخ تدوین و منتشر شده است.

منبع: رجا نیوز
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین