عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۷۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
اين روزها بازار تبليغات در قاب تلويزيون داغ شده است، البته تبليغ به خودي خود بد نيست، بلكه مي‌تواند تسهيل‌كننده هزينه‌هاي اين سازمان عريض و طويل باشد. اما آنچه اهميت دارد نظارت بر چگونگي و كيفيت تبليغات تلويزيوني است تا مبادا تبليغي خلاف شرع در رسانه ملي پخش شود.

عقیق: در برنامه تلويزيوني «زنده رود» كه جمعه‌ها از شبكه استاني اصفهان و شبكه «شما» پخش مي‌شود، ‌قسمت آشپزي وجود دارد كه در آن يك رستوران چهارستاره خارجي با سرآشپزهاي خارجي آموزش غذا مي‌دهد - البته مجري و آشپز به خارجي بودن اين رستوران تأكيد زيادي دارند- در اين برنامه خانم آشپز از غذاهاي درياي و خرچنگ مخصوص رستوران با آب وتاب سخن مي‌گفت و اين را به مشتريان نويد مي‌داد! مجري هم كه سرگرم تست غذاي خارجي پخته شده بود با علامت سر اين خبر نويد‌بخش را تأييد كرد.

 
اما سؤال اينجاست چرا بايد در تلويزيون مواد غذايي حرام تبليغ شود؟! و چرا به اين سهولت سبك زندگي اسلامي را فراموش كرده‌ايم و با يك تبليغ‌ها آن را بي‌اثر مي‌كنيم؟! چطور در جمع حاضر اين برنامه زنده و عوامل آن هيچ كس درباره موضوع فقهي غذاي تبليغ شده اطلاعي نداشت تا مانع شود؟! چه آنكه در اغلب اوقات اين اشتباهات سهواً و از روي نااگاهي است. مطمئناً در اين جريان سيستم‌هاي آموزشي ما هم تقصير كار هستند، سيستم‌هايي كه حوزه علميه و صداوسيما به عنوان دانشگاه عمومي در صدر آن قرار دارند.
 


منبع: جوان
212009

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین