عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۵۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی استان کرمان به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ویژه برنامه زیارت نیابتی راه‌اندازی کردند تا به نیابت دانش‌آ‌موزان سراسر کشور مزار مطهر سردار دل‌ها را زیارت کنند.

عقیق:مهران شیخی مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان در گفت‌وگویی درباره ارائه برنامه‌های فرهنگی این مجموعه در نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی با حضور و همراهی دانش‌آموزان،‌ اظهار کرد: با وجود اینکه امسال کشور ما و جهان درگیر شیوع ویروس کروناست، تلاش کردیم ویژه‌ برنامه‌ای بین‌المللی طراحی کنیم تا جهانیان از رشادت‌های حاج قاسم بیشتر از پیش بدانند. 

وی به ویژه برنامه «زیارت نیابتی» اشاره کرد و گفت: نخستین سالگرد حاج قاسم مصادف با شیوع کرونا شد که در انجمن اسلامی دانش‌آموزی به سرعت سامانه‌ای بین‌المللی و درون کشوری طراحی کردیم تا دانش‌آموزان سراسر کشور بتوانند از این طریق توسط دانش‌آموزان استان کرمان مزار سرباز حاج قاسم سلیمانی را زیارت کنند؛ همچنین دانش‌آ‌موزان خارج از کشور می‌توانند از طریق واتس‌آپ با ما ارتباط برقرار کنند.

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان اضافه کرد: مسابقه‌ای تحت عنوان «شما هم روایتگر حبیب باشید» و مجموعه نمایشگاهی با نام «فقط برای خدا و مثل خودش» درباره شخصیت حاج قاسم و نگاه مکتب سلیمانی برای دانش‌‌آموزان برپا کردیم. 

شیخی گفت: البته مسابقه روایتگری نیز برای دانش‌آ‌موزان در نظر گرفتیم و آموزش ساخت کلیپ را از طریق سایت در اختیارشان قرار دادیم تا بتوانند نسبت به مطالب خود از طریق متن و صداگذاری کلیپ آماده کنند و به انجمن اسلامی دانش‌آموزی ارسال کنند. 

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان کرمان عنوان کرد: فعالیت‌‌های فرهنگی گسترده‌ای برای نخستین شهادت سالگرد حاج قاسم تدارک دیده‌ایم که یکی از آنها تولیدات رادیویی با محوریت سالگرد سردار سلیمانی و مقاومت آماده شد که به صورت سرود توسط دختران و پسران در گلزار شهدا و مراسم‌‌های رسمی دانش‌آموزان برای اقشار مختلف مردم اجرا شد. 

وی اضافه کرد: یک برنامه با نام «نوجوانانه» در یک فضای گفت‌وگو محور برای نوجوانان در نظر گرفته‌ایم تا بتوانند با چیستی و چگونگی مکتب سلیمانی آشنا شوند. 

شیخی یادآور شد: روز سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی، دانش‌آ‌موزان و نوجوانان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی موکب و ایستگاه‌های سیار راه‌اندازی کردند و محصولات بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضدعفونی در اختیار مردم از جمله محرومان قرار دادند. 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین