عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰
مراسم «عصر شعر» به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، به همت سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ با مشارکت اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

عقیق:مراسم «عصر شعر» به مناسبت نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی سلیمانی و دیگر شهدای مقاومت، به همت سازمان بسیج هنرمندان تهران بزرگ با مشارکت اداره کل ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

بر اساس این گزارش،‌ این مراسم با حضور شعرای آیینی استان تهران و با همراهی سردار دینی معاون هماهنگ‌کننده سپاه تهران، جادوانی مدیر کل اداره ارشاد اسلامی تهران بزرگ، صمدی‌نیا رئیس سازمان بسیج هنرمندان، صمیمی رئیس اداره ایثارگران شهرداری تهران، نوبخت معاون فرهنگی، هنری سپاه تهران بزرگ و ایل بیگی رئیس بسیج سازندگی تهران برگزار شد.

* امام جمعه موقت تهران: درس آراستگی به مقام بندگی را از حاج قاسم بیاموزیم

در این مراسم حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران ضمن تشکر از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران برای برپایی این مراسم اظهار داشت: مهم‌ترین درسی که باید از شهید سلیمانی بیاموزیم، درس آراستگی به مقام بندگی است.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی نمادی از عقلانیت، تفکر و اندیشه بود گفت: تمام دستاوردها و سرمایه‌های ارزشمندی که شهید سلیمانی در دوران زندگی‌اش از آن بهره‌مند بود، ثمره عقلانیت او بود و این عقلانیت او را در زمره بندگی خداوند قرار داد.

ابوترابی فرد در ادامه افزود: مقام عبودیت شهید سلیمانی او را برای انتخاب بهترین مسیر و نزدیکترین راه برای رسیدن به خداوند متعال قرار داد و آن راه نزدیک، راه سخت مجاهدت در راه خدا بود.

امام جمعه موقت تهران، سردار سلیمانی را به عنوان انسانی هوشمند، خردمند، متفکر، فهیم و یار وفادار و بازوی قدرتمند و اقتدار آفرین فرماندهی عالی‌قدر نیروی‌های مسلح و رهبر فرزانه امت اسلامی نام برد، انسانی که ۴ دهه هجرت الی‌الله را تجربه کرد و به عنوان نماد هجرت و مجاهدت شناخته شد.

یادآور می‌شود در پایان این مراسم نمایشگاه تصویر‌سازی «نقش دل» که به مناسبت شهادت سردار سلیمانی مهیا شده بود، با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، امام جمعه موقت تهران و سایر مدیران، مسئولان و اصحاب فرهنگ و هنر و اندیشه در نگارخانه رسول مهر افتتاح شد.

در این مراسم شاعرانی چون علی‌محمد مؤدب،‌ مصطفی محدثی خراسانی، رضا اسماعیلی به شعرخوانی پرداختند.

بر اساس این گزارش، در ادامه برگزاری شب شعرهای موضوعی، کنگره شعری نیز راه اندازی می‌شود که آثار شاعران به صورت مکتوب منتشر شود.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین