عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۴۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۱
سالروز تخریب بقیع در مسجد ائمه بقیع
حاج مهدي توكلي در بيانات خود طبق آيات و رواياتادعاي شرك بودن زيارت قبور ائمه را كه توسط وهابيت اعلام شده رد كردند ايشان در ابتدا به داستان حضرت يوسف اشاره فرمودند آنجا كه ...
عقیق: به مناسبت هشتم شوال سالروز اقدام جنايتكارانه و هابيت در تخريب قبور ائمه بقيع جوانان هيئت متوسلين به حضرت قمر العشيره در مسجد ائمه بقيع (ع) در خیابان ستارخان، مجلس عزا برپا نمودند.

مراسم در ابتدا با قرائت قرآن كريم شروع گرديد و سپس كليپي از تاريخچه قبرستان بقيع و چگونگي تخريب پخش گرديد و پس از آن نوبت به سخنراني استادحاج مهدي توكلي رسيد. كه گزيده اي از آن در ذيل خدمت شما ارائه مي گردد. 
 
رد ادعاي وهابيت 

حاج مهدي توكلي در بيانات خود  طبق آيات و رواياتادعاي شرك بودن زيارت قبور ائمه را كه توسط وهابيت اعلام شده رد كردند ايشان در ابتدا به داستان حضرت يوسف اشاره فرمودند آنجا كه به حضرت يعقوب جهت شفاي چشمانش  پيراهن حضرت يوسف را به چشمانش ماليد. ايشان دليل ديگري كه مطرح فرمودند به مطرح كردن زيارت پيامبر (ص)  در دوران حج صحيح بخاري بود كه بر زيارت پيامبر (ص) تاكيد شده است و ديگردليلي كه مطرح فرمودند  مبني بر رد شرك بودن زيارت قبور ائمه ايه 35 سوره مائده كه خداوند متعال فرموده است يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّـهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ وَجَاهِدُوا فِي سَبِيلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ»بود.

سجده و تعظيم دومعني متفاوت  دارند

استاد حاج مهدي توكلي به رد ادعاي ديگر وهابيت كه مي گويند شيعيان به ضريح تعظيم مي كنند و به ما انگ پرستش ضريح ائمه مي زنند پرداخت و گفت سجده و تعظيم دو معني متفاوت دارد يكي به معني پرستش است و ديگري به عنوان تعظيم و احترام است كه مطمئنا منظور ما شيعيان تعظيم و احترام به اهل بيتست و سجده و پرستش مخصوص خداوند متعال است.

پس از سخنراني مداح اهل بيت حاج مهدي ارضي به مرثيه سرايي پرداخته و اشعار زير را قرائت نمود: 

از صفای ضریح دم نزنید
حرفی از بیرق و علم نزنید 

گریه های بلند ممنوع است
روضه که هیچ سینه هم نزنید 

کربلا رفته ها کنار بقیع
حرفی از صحن و از حرم نزنید 

زائری خسته ام نگهبانان…
…به خدا زود می روم نزنید

زائری داد زد که نا مردان
تازیانه به مادرم نزنید

غربت ما بدون خاتمه است
مادر ما همیشه فاطمه است

کاش درهای صحن وا بشود
شوق در سینه ها به پا بشود

کاش با دست حضرت مهدی
این حرم نیز با صفا بشود

کاش با نغمه حسین حسین
این حرم مثل کربلا بشود

در کنار مزار ام بنین
طرحی ازعلقمه بنا بشود

پس بسازیم پنجره فولاد
هر قدر عقده هست وا بشود

چارتا گنبد طلایی رنگ
چارتا مشهد الرضا بشود

این بقیعی که این چنین خاکی است
رشک پروانه های افلاکی است

در هوایش ستاره می سوزد
سینه با هر نظاره می سوزد

لاز م به ذكر است روبروي مسجد غرفه هايي قرار داده شده بود كه غرفه ي كودكان رهرو حضرت رقيه(س) مخصوص نگهداري كودكان بود كه كودكان در آن به نقاشي با موضوع قبرستان بقيع و حرم ائمه پرداختندو غرفه ديگر واحد نوجوانان بود كه از نو جوانان حاظر در جلسه جهت عضويت در واحد نوجوانان مسجد ثبت نام به عمل آمدو غرفه ي ديگر ايستگاه صلواتي بود كه به پذيرايي از حاضران در اين جلسه پرداخت.


روابط عمومی هیئت

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین