عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۳۶۲
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اهداف طرح ملی ایران قوی گفت: لبیک به منویات مقام معظم رهبری مهمترین محور این طرح است؛ در واقع ستاد فهما به دنبال تربیت جوانان مسجدی ذیل طرح مذکور است که برترین‌هایش ۱۸ اسفندماه معرفی می‌شوند.

عقیق:حجت‌الاسلام امیر ارزانی، مشاور رئیس و مدیرکل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های این کانون‌ها در سال جاری اظهار کرد: هرکدام از این اقدامات مبتنی بر ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت و با تاسی از مکتب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی شکل گرفته است؛ جوان ایرانی غیرت دینی دارد و برهمین اساس است که نسبت به مسایل متعدد فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی پیرامون خود بی‌تفاوت نیست و همواره تلاش می‌کند بر مدار و شاکله فعالیت‌های مذهبی به تحقق هرکدام از این مولفه‌ها در کشور کمک کند؛ در این میان کانون‌های فهما یک فرصت و ملجا برای جوانانی است که می‌خواهند در قاب برنامه‌های مسجدی در عرصه‌های مذکور فعالیت کنند. 

وی ادامه داد: گستره و تنوع اقدامات انجام شده از یک سو و میزان استقبالی که از سوی مخاطبان مسجدی در جریان مشارکت در این طرح‌ها شاهد بودیم سبب شد تا دومین رویداد ملی فهما با محوریت طرح ملی ایران قوی در سطح ۲۵ هزار کانون در سراسر کشور برگزار شود.

هدف از اجرای طرح ایران قوی

ارزانی تصریح کرد: طرح ملی ایران قوی ذیل رویداد فهما به دنبال تربیت نیروهای مسجدی با هدف انتقال مفاهیم دینی با استفاده از ابزار هنر و شیوه‌های نوین است، این طرح با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) مبنی بر قوی شدن کشور فراتر از عرصه دفاعی و نظامی، و در ابعاد اقتصادی، علمی، فرهنگی، سیاسی و تبلیغاتی شکل گرفت.

وی با اشاره به محورهای طرح ملی ایران قوی گفت: قرآن و سیره اهل بیت «علیهم السلام»، مسجد و گام دوم انقلاب اسلامی، پیشرفت و امید به آینده و مقاومت و عزت ایران اسلامی، محورهای این طرح ملی را تشکیل می‌دهند و نوجوانان و جوانان عضو در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای شرکت در این طرح و در بستر فضای مجازی (با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا) می‌توانند آثار خود را ارسال کنند.

ارزانی گفت: اطلاع‌رسانی و تولید محتوای چندرسانه‌ای به همت بچه‌های مسجد از جمله اقداماتی است که در راستای معرفی طرح ملی ایران قوی در سطح کشور انجام شده است، در این عرصه تیزر، کلیپ، پوستر، اینفوگرافی‌های مختلفی تهیه شده است که حکایت از استقبال اعضای کانون‌های فهما از این طرح ملی دارد.

وی افزود: رویداد بین‌المللی روح مقاومت، طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم، طرح ملی راهکار، جشنواره قرآنی مدهامتان، جشنواره سردار آسمانی، طرح خلاصه‌نویسی کتاب، طرح ملی شنبه‌های کتاب مساجد، از جمله مهمترین اقداماتی است که امسال در سطوح ملی و بین‌المللی اجرا شد.

ارزانی ادامه داد: از حیث عملکرد در فرآیندهای مذکور در سامانه بچه‌های مسجد به ترتیب استان‌های چهارمحال و بختیاری، کرمان، قزوین، جنوب استان فارس، خراسان جنوبی، اردبیل، سمنان، لرستان، خوزستان(منطقه آزاد اروند)، مرکزی، کهگیلویه و بویر احمد، اصفهان، قم، گلستان، هرمزگان(منطقه آزاد قشم)، سیستان و بلوچستان، کرمان جنوب، خراسان شمالی، خراسان رضوی، زنجان، خوزستان، البرز، هرمزگان، همدان، یزد، فارس، گیلان، آذربایجان غربی، کرمانشاه، بوشهر، تهران، مازندران، آذربایجان شرقی، کردستان بیشترین میزان فعالیت را داشتند که این رتبه بندی بر اساس میزان مشارکتی که از سوی کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده محاسبه شده است.

وی در پایان گفت: برگزیدگان طرح ملی ایران قوی، ۱۸ اسفندماه همزمان با سالروز تاسیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور معرفی می‌شوند.

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین