عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۲۵۲
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
مساجد، هیأت‌ها و جهادی‌ها شب یلدای امسال که همزمان با میلاد حضرت زینب(س) هم شده است، به کمک نیازمندان رفتند و از بسته ارزاق گرفته تا سبزی پلو با ماهی برای آنان تهیه کردند تا در این شب آن‌ها غم غذا و تنقلات در دل نداشته باشند.

عقیق:امیرحسین کسائی: شب یلدا یکی از جشن‌ها و دورهمی‌های باستانی ما ایرانیان است که در آخرین شب پاییز و به دلیل یک دقیقه بیشتر بودن شب دورهم جمع می‌شویم. اما امسال کرونا موجب شده این دورهمی‌ها تعطیل شود. با این وجود خانواده‌ها بنا دارند در حد اعضای خانه خود دور هم جمع شوند و این شب را باهم باشند و از طریق فضای مجازی حال هم را بپرسند.

عزم جهادی‌ها برای رفع غصه یلدایی نیازمندان

هر ساله در این ایام ماجرای خانواده‌های نیازمند و حسرت آن‌ها برای این دورهمی‌ها و تنقلات این روز جهادی‌ها را وادار می‌کرد تا در عرصه خدمت‌رسانی وارد شوند و سفره شب یلدا این خانواده‌ها را رنگین کنند. امسال با اینکه کرونا هست و دورهمی نداریم، اما جهادی‌ها باز هم نگذاشتند نیازمندان، امشب غصه‌ای داشته باشند. گروه‌های جهادی به شیوه‌های مختلف در روزهای اخیر به نیازمندان و خانواده‌های مختلف زیر پوشش خود کمک‌رسانی کردند. امسال همزمانی شب یلدا با میلاد حضرت زینب (س) شور و حال هیأتی‌ها و جهادی‌ها را افزود تا کمک‌های بیشتری داشته باشند.

دعوت به یک یلدای متفاوت

ابتدا حجت‌الاسلام صدارت، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مهران در استان ایلام که خود از نیروهای فعال جهادی محسوب می‌شد، فراخوانی در فضای مجازی منتشر کرد که خوب هم دست به دست شد و در آن از مردم برای یک یلدای متفاوت دعوت کرد. او در این فیلم گفت، مردم شخصا یا با مراجعه به گروه‌های جهادی امسال برای شب یلدای نیازمندان کمک‌رسانی کنند.

 

تعداد بازدید : 28

فیلم فراخوان حجت‌الاسلام ریاضت

۱۱۰ بسته ارزاق ریحانةالحسینی‌ها برای نیازمندان 

خیریه ریحانه هیأت ریحانةالحسین هم برای خانواده‌های شناسایی شده و زیر پوشش خودش در شب یلدا بسته‌های معیشتی تهیه کرد. این بسته‌ها که شامل انار، تنقلات ویژه شب یلدا، اقلام مواد غذایی و ... بود، برای ۱۱۰ خانواده تهیه شد و به دست آن‌ها رسید.

یکی از مسئولان این هیأت در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این بسته‌ها میان نیازمندان حومه تهران که از قبل شناسایی و تحت حمایت بود، توزیع شد و تلاش کردیم برای شب یلدا که میوه انار خیلی رایج است در این بسته‌ها پر و پیمان وجود داشته باشد تا ان‌شاءالله این خانواده‌ها هم یلدای شیرینی داشته باشند.

کمک ۳۳ میلیونی مسجدی‌ها به نیازمندان

خیریه مسجد نظام مافی در غرب تهران هم برای یلدا دست به کار شد. آن‌ها که در کمک‌رسانی و کار جهادی ید طولایی دارند، این بار کمک نقدی در قالب کارت هدیه و یا واریز به حساب نیازمندان داشتند.

حجت‌الاسلام حسین‌زاده، امام جماعت این مسجد اظهار داشت: به مناسبت فرارسیدن شب یلدا و میلاد حضرت زینب (س) به ۲۳۰ خانواده نیازمند، کارت هدیه و یا واریز نقدی داشتیم تا ان‌شاءالله در این روز اقلام مورد نیاز خود را تهیه کنند.


اهدای کارت هدیه به ۲۳۰ خانواده نیازمند

وی افزود: این خانواده از قبل شناسایی شده بودند و زیر پوشش ما بودند که در محدوده مسجد و یا مناطق محروم اطراف تهران هستند.

۲۰۰ بسته جهادی‌ها برای نیازمندان گل‌حصار

 گروه جهادی هیأت «زمینه‌سازان ظهور» نیز با اشاره به برنامه‌ها و کمک‌رسانی‌های این هیأت به مناسبت شب یلدا ۲۰۰ بسته ویژه برای نیازمندان تهیه کردند. مریم عصارزاده مسئول این گروه اظهار داشت: ۱۰۰ بسته به صورت ویژه با محصولات ویژه برای کودکان شامل پاستیل، روسری، مسابقه نقاشی، بسته‌های خوراکی و میوه مثل انار، نارنگی، چای، بروشور بهداشتی و مرغ است که در هربسته نیز ۲۰ ماسک برای خانواده‌ها در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: ۱۰۰ بسته نیز شامل گوشت و ماسک و دیگر اقلام بود که تمامی بسته‌ها باتوجه به شناسایی دقیق خانواده‌ها و نیازمندی‌هایشان در روستای گل‌حصار از توابع باقرشهر توزیع شد.

٢٥٠ بسـته پــروتئینی همدردی‌ها برای شب یلدا

خیریه همدردی هیأت ریحانةالنبی(س) نیز به مناسبت شب یلدا برای ۲۵۰ خانواده بسته پروتئینی تهیه و توزیع کرد. محمد نجفی از مسئولین این خیریه اظهار داشت: این بسته‌های پروتئینی شامـل گوشـت، مـرغ، مـاهى، بـرنج و انار و شیرینى با کمک‌های مردمی تهیه شد.

وی افزود: این بسته‌ها به مناسبت میلاد حضرت زینب(س) و شب یلدا میان نیازمندان حومه تهران توزیع شد.

۱۰۰۰ پرس سبزی‌پلو با ماهی

پویش مردمی «همسایه» توسط جمعی از جوانان شرق تهران الان حدود ۱۰ ماه است که هر هفته هزار پرس غذای گرم تهیه و میان نیازمندان توزیع کرده است. این غذاها میان نیازمندان بومهن، رودهن، پاکدشت، قیامدشت، خاک سفید، هرندی و حومه شهر کرج توزیع شده است. 

حمید حقیقی‌فرد، مسئول پویش مردمی «همسایه» با اشاره به برنامه شب یلدای این پویش گفت: بنا داریم با کمک مردم در شب یلدا هزار پرس سبزی‌پلو با ماهی طبخ و میان نیازمندان توزیع کنیم. همچنین در قالب پویش همسایه دانش‌آموزی نیز دانش‌آموزان چند مدرسه می‌خواهند در کنار این غذاها یک دانه انار تهیه و به دست نیازمندان برسانند.

یلدای مهربانی هیأت الرضایی‌ها برای ۵۰۰ نیازمند

خیریه تکیه‌گاه هیأت‌الرضا(ع) نیز بنا دارد به مناسبت شب یلدا سبزی‌پلو با ماهی برای نیازمندان طبخ و توزیع کند. حسین دهباشی از مسئولین این هیأت اظهار داشت: این هیأت به این مناسبت بنا دارد امروز یکشنبه ۳۰ آذرماه، ۵۰۰ پرس سبزی پلو با ماهی با همراه انار طبخ و تهیه کند و میان نیازمندان توزیع کند.

وی افزود: این غذاها در همان منطقه هرندی در اطراف تکیه‌گاه آقا مرتضی علی، میان نیازمندان توزیع خواهد شد.

هدیه ویژه برای کارتن‌خواب‌ها در شب یلدا

گروه جهادی غیاث که در روزهای اخیر به مناسبت میلاد حضرت زینب (س) و روز پرستار، بسته‌های تقویتی و بهداشتی برای پرستاران توزیع کردند، برای شب یلدای نیازمندان هم برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارند. آن‌ها در شب یلدا برای کارتن‌خواب‌ها و شاد کردن دل‌آن‌ها برنامه‌ریزی کردند.

وحید طاهری، عضو گروه جهادی غیاث در این خصوص اظهار داشت: با توجه به سردی هوا تصمیم گرفتیم به مناسبت شب یلدا با تهیه کاموا و با کمک بانوان گروه، کلاه بافتنی برای کارتن‌خواب‌ها، کودکان خیابانی و دستفروش تهیه کنیم  به دست آن‌ها برسانیم.

وی گفت: در این برنامه بناست ۳۱۳ کلاه بافتنی به همراه انار و دیگر میوه‌ها و تنقلات متناسب با شب یلدا در قالب یک بسته تهیه و به دست این نیازمندان برسد.

۱۸۳ بسته ارزاق جهادی‌ها برای نیازمندان

اعضای خیریه دانشجویی جمعیت طاها که برنامه‌های مختلف فرهنگی، آموزشی و اشتغال‌زایی بسیاری در مناطق محروم اطراف تهران اجرایی کرده است، در شب یلدای امسال که به دلیل شرایط کرونایی برای مردم حال و هوای متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته دارد تلاش می‌کنند تا برای نیازمندان و محرومان هم لحظات خوشی را رقم بزنند.

این جوانان ۱۸۳ بسته ارزاق ویژه شب یلدا درمیان نیازمندان اطراف تهران توزیع کردند تا بتوانند یلدایی متفاوت را برای آن‌ها ایجاد کنند.

با این کارها و خدمات‌رسانی‌ها امشب نیازمندان یلدای سوت و کوری ندارند و می‌توانند برای یک شب هم که شده سفره پررونقی برای خود بیندازند. البته که جهادی‌ها در باقی ایام سال هم کمک‌رسان و مددرسان آن‌ها هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین