عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۱۶۶
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۱
طلبه آذربایجانی گفت:مردم آذربایجان با شعار «یاحسین و یا علی» به میدان جنگ رفتند و توانستند مناطق اشغالی را آزاد کنند درنتیجه عشق به مکتب امام حسین(ع) باعث پیروزی مردم آذربایجان در جنگ قره باغ شد.

عقیق:عصر دیروز در مراسم اولین یادواره شهدای قره‌باغ در حرم حضرت عبدالعظیم حجت الاسلام رسول اف طلبه آذربایجانی اظهار کرد: پیروزی در قره باغ و آزادی مناطق اشغالی اتفاق بسیار مهمی بود از خداوند بزرگ خواهانم که انشالله این روزهای خوب نصیب تمام مسلمانان دنیا شود.

وی گفت: ابتدا از تمام دست‌اندرکاران این نشست تشکر می‌کنم که این شرایط را تدارک دیدند تا در خدمت شما باشم و این حس را در ما ایجاد کردند که امروز در این کشور غریبه نیستیم.

طلبه آذربایجانی با بیان اینکه ما آذربایجانی‌ها در ایران هیچ زمان احساس غربت نکرده‌ایم افزود: در اینجا لازم می‌دانم که از مردم عزیز ایران اسلامی و مسؤولان آن علی الخصوص مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای تشکر ویژه داشته باشم.

رسول اف در ادامه با اشاره به حس ویژه مردم قره باغ در راه آزادی مناطق اشغالی افزود: امروز مردم آذربایجان به یک بیداری بی‌نظیر دینی رسیده‌اند، در این جنگ مردم با اشتیاق فرزندان خود را برای آزادسازی مناطق اشغالی اعزام می‌کردند که این حاصل عشق به سالار و سید شهیدان امام حسین (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه عشق و محبت مردم به مکتب امام حسین(ع) باعث پیروزی در این جنگ شد افزود: عظمت مشاهده شده در روح و احساس مردم آذربایجان نشئت گرفته از کربلا و روح ایثارگری آن بزرگواران می‌باشد.

طلبه آذربایجانی تصریح کرد:‌مردم آذربایجان با شعار «یاحسین و یا علی» به میدان جنگ رفتند و توانستند مناطق اشغالی را آزاد کنند.

رسول اف ادامه داد: امروز مردم آذربایجان مردم بیداری هستند که ریشه آن به واقعه کربلا برمی‌گردد و این مهمترین عامل پیروزی در جنگ قره باغ بود.

وی با اشاره به اینکه در اعتقاد ما شیعیان، شهیدان نمرده‌اند و زنده هستند افزود: آن‌ها در راه خدا شهید شده‌اند و جایگاه‌شان بهشت است.

طلبه آذربایجانی در انتها با بیان اینکه در طول جنگ قره باغ همواره حمایت همه جانبه مردم ایران اسلامی را حس کردیم خاطرنشان کرد: این حمایت‌ها نشانه برادری دوکشور ایران و آذربایجان است که قطعا این حس برادری و مودت بیشتر و بیشتر خواهد شد.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین