عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۱۶۱
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
۳ استفتای جدید از حضرت آیت‌ الله خامنه‌ ای دربارۀ «خواندن نماز عشا پیش از نماز مغرب» و «فراموش کردن نماز آیات» شده است که به آنها پاسخ فرمودند.

عقیق:کانال فقه و احکام رهبر معظّم انقلاب اسلامی در شبکه‌ مجازی به‌نشانی (leader_ahkam@) جدیدترین استفتائات از معظم‌له و جواب ایشان را دربارۀ 3 موضوع مهم منتشر کرده است.

سؤال: امام جماعت چه شرایطی را باید داشته باشد؟
جواب: امام جماعت باید عاقل، عادل، شیعه‌ دوازده امامی و حلال زاده و بنابر احتیاط، بالغ باشد، و نماز را صحیح بخواند و اگر مأموم مرد است امام هم مرد باشد.


آیت الله خامنه‌ ای , رهبر , احکام دینی ,

سؤال: اگر شخصی نماز آیات را فراموش کند و یا پس از زلزله و مانند آن متوجه شود، خواندن نماز آیات بر او واجب است؟
جواب: اگر از سایر حوادث – به جز خورشیدگرفتگى و ماه‌گرفتگی - در وقت آن مطلع شود و نماز آیات را - هر چند بر اثر فراموشى - نخواند، باید نماز آیات را بجا آورد اما اگر در وقت آن مطلع نشده و پس از حادثه فهمیده‏، احتیاط واجب آن است که آن را بجا آورد.

آیت الله خامنه‌ ای , رهبر , احکام دینی ,

 سؤال: اگر نمازگزار پیش از خواندن نماز مغرب، سهواً مشغول نماز عشا شود و در بین نماز بفهمد که اشتباه کرده چه وظیفه ای دارد؟
جواب: چنانچه به  رکوع رکعت چهارم نرفته است، باید نیت را به نماز مغرب برگرداند و نماز را تمام کند و سپس نماز عشا را بخواند. اما اگر به رکوع رکعت چهارم رفته بنابر احتیاط باید نماز را تمام کند، سپس نماز مغرب و عشا را بخواند.

آیت الله خامنه‌ ای , رهبر , احکام دینی ,


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین