عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۰۷۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷
آیت الله محمد یزدی که امروز به رحمت حق پیوست، ۳۰ سال قبل درباره مرجعیت رهبر انقلاب نوشت: حضرت آیت‌الله حاج‌سیدعلی خامنه‌ای، فقیهی والامقام و مجتهدی عالی‌رتبه هستند که بر علوم مؤثر در استنباط تسلطی در حد بسیار بالا دارند.

عقیق:آیت‌الله محمد یزدی که امروز به رحمت حق پیوست، ۳۰ سال قبل درباره مرجعیت رهبر معظم انقلاب نوشت: حضرت آیت‌الله حاج سیدعلی خامنه‌ای، رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران «دام‌ظله الشریف» فقیهی والامقام و مجتهدی عالیرتبه هستند که بر علوم مؤثر در استنباط تسلطی در حد بسیار بالا دارند.

تصویر و متن این دستنوشته به شرح زیر است:

بسمه تعالی

حضرت آیه‌الله حاج سیدعلی خامنه‌ای رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی ایران «دام‌ظله الشریف» فقیهی والامقام و مجتهدی عالی رتبه هستند که بر علوم مؤثر در استنباط تسلطی در حد بسیار بالا دارند؛ زائد بر لغت و ادبیات و اصول و حدیث و تفسیر، حتی در رجال و درایه که در استحکام فتوی نقشی بسزا دارد، خود استاد و عالمی هستند و در استنباط و رد فروع بر اصول و فتوی مبانی محکمی دارند و در مسائل مستحدث و جدید مورد نیاز جامعه اسلامی با اطلاعات وسیع و نظرات دقیق فتاوای جالبی دارند. همین مزایا و دیگر فضائل علمی و اخلاقی ایشان ملاک انتخاب فقهای محترم و مجتهد شناسان اعضای محترم مجلس خبرگان بوده است. خداوندا تو شاهدی اگر ایشان در سمت و مقام و مسؤولیت سنگینی که به عهده دارند نبودند، من به عنوان یک طلبه کوچک با اطلاع محدود خود همین شهادت را می‌دادم.

محمد یزدی ۱۳۶۹/۳/۲۷


آیت‌الله یزدی در حوالی دهه ۷۰ شمسی

 

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین