عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۶۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴
آیت الله مسعودی خمینی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: اگر زمینه ای فراهم می شد، بسیار دوست دارم که رساله ای درباره شخصیت والای آیت الله مصباح یزدی و خدمات علمی، فکری، فرهنگی و انقلابی ایشان بنویسم.

عقیق:آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفتگویی اظهار داشت: بنده بین ۴۰ تا ۴۵ سال به شکل شبانه روز با آیت الله مصباح حشر و نشر داشته ام و حقیقتاً ایشان از جمله رفقای بسیار خوب و عزیز ماست که از حیث علمی، انسانی بسیار خوش فهم و دقیق و از منظر اخلاقی، فردی متخلق به اخلاق اسلامی و از حیث پرکاری، انسانی بسیار فعال و پرکار هستند.

وی افزود: ایشان از جهات مختلف، حقیقتاً الگوست به خصوص برای طلبه ها و اساتید حوزه و با توجه به این که به همراه آیت الله مصباح، توفیق شاگردی علامه طباطبایی(ره) و همچون مرحوم آیت الله العظمی بهجت را داشتم، باید بگویم که در بین شاگردان علامه، آن کسی که توانست بیشترین بهره علمی را از حیث تفسیری، اخلاقی و فلسفی از محضر ایشان و دروس این بزرگوار ببرد، آیت الله مصباح بوده است.

تولیت سابق آستان مقدس حضرت معصومه(س) همچنین گفت: هر چند که در جریان انقلاب و نهضت امام (ره) مدتی ایشان به دنبال مباحث علمی به خصوص در درس تفسیر رفتند، اما حقیقتاً در قضایای انقلاب شرکت داشتند و در دوران قبل از انقلاب، مأموران رژیم پهلوی چندین مرتبه می خواستند ما را دستگیر کنند که به همین خاطر مجبور به رفتن به روستاهای اطراف قم شدیم تا نتوانند ما را پیدا کنند.

وی در خاتمه ضمن آرزوی سلامتی و عافیت برای آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: در هر صورت آنچه مسلم است این که آیت الله مصباح شخصیتی است که کسی نمی تواند در خدمات علمی و فعالیت انقلابی ایشان تشکیک کند و بنده دوست دارم اگر بنا شد روزی رساله ای بنویسم، این کار را درباره شخصیت والای ایشان انجام دهم.

 

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین