عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۹۳۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
جوانان جهادگر مسجد ثارالله (ع) خدمات متنوعی را به مردم مناطق محروم منطقه ۵ تهران ارائه می‌دهند؛ از تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ایمنی تا توزیع اقلام معیشتی.

عقیق: با شیوع ویروس کرونا در کشور تقریباً از اسفندماه سال گذشته به علت جلوگیری از شیوع این ویروس، بسیاری از مساجد کشور به طور کامل بسته شدند اما برخی متولیان مساجد از همان روزهای اول شیوع کرونا نه ‌تنها در‌های مساجد را نبستند بلکه با ارائه انواع خدمات جهادگرانه به جنگ تمام‌عیار با ویروس کرونا رفتند.

در ایام کرونا که اطلاعیه‌های وزارت بهداشت ناظر بر این است که هر چه بیشتر از اجتماعات دوری کنیم، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بسیار ضروری و مفید است اما این روزها، جوانان مسجد ثارالله (ع) و پایگاه بسیج شهیدان نظری منطقه 5 تهران این تهدید را به فرصت تبدیل کرده‌اند و فعالیت‌های جهادگرانه این جوانان زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار شده که یادآور شویم این روزها شهر تهران به عنوان یکی از شهرهای پرخطر و قرمز معرفی شده و جهادگرانی که به وسط میدان آمده‌اند به معنای واقعی جان خود را کف دستشان گرفته‌ و به جنگ تمام‌عیار با کرونا آمده‌اند.

گروه‌های جهادی , جهادگر , کرونا ,

جوانان جهادگر و مسجدی مسجد ثارالله (ع) خدمات متفاوت و متنوعی را به مردم مناطق محروم منطقه 5 تهران و محلات محروم این منطقه ارائه می‌دهند؛ از تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و ایمنی برای پیشگیری از کرونا به مردم محل گرفته تا توزیع اقلام معیشتی که  به طور روزانه به اهالی محل اهدا می‌کنند و به معنای واقعی مسجد را در شرایط سخت کرونایی به خانه امن مردم و پشتیبان آنان تبدیل کرده‌اند.

فعالیت جهادگرانه جوانان مسجد ثارالله صرفاً به اینگونه خدمات و فعالیت‌ها محدود نمی‌شود و در روزهای نخست شیوع این ویروس منحوس با کمک‌های مردمی نسبت به ضدعفونی‌ معابر اقدام و کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف مسجد و همچنین اماکن و معابر عمومی را ضدعفونی می‌کردند.

گروه‌های جهادی , جهادگر , کرونا ,

واقعاً این روزها اگر بگوییم مساجد کل کشور به نوعی به سنگری برای مقابله با ویروس کرونا تبدیل شده‌اند، اغراق نکرده‌ایم و سایر مساجد کشور هم این روزها می‌توانند با کمک خیران محله‌های خود و با اضافه شدن کاربری‌های بهداشتی و درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا نقش‌آفرینی کنند، منتها این امر مستلزم حضور افرادی دغدغه‌مند و آتش به اختیار است که امیدواریم این حرکت خودجوش و جهادگرانه جوانان مساجد اهواز به سراسر کشور تسری یابد و مساجد به عنوان بازویی برای مراکز بهداشت و درمان کشور در کنار مردم همچنان خدمت‌رسانی کنند.

حجت‌الاسلام محمد محمدزاده امام جماعت جوانِ این مسجد که شاید می‌توانست مثل برخی دیگر از مساجد از تعطیلی دو هفته‌ای مسجد بهره ببرد و به کارهای دیگرش بپردازد، اما مثل هزاران طلبه دغدغه‌مند به میدان آمده است تا باری از دوش مردم هموطنش بردارد.

گروه‌های جهادی , جهادگر , کرونا ,

محمدزاده طلبه‌ای است که پا به پای بسیجیان و جهادگران مسجد ثارالله (ع) در خط مقدم مبارزه با کرونا و برای رفع نیازهای محرومان قدم برمی‌دارد. خودروی پراید خود را در اختیار جهادگران گذاشته تا وسایل و اقلام مورد نیاز را جابه‌جا کنند. نمازش را که می‌خواند بلافاصله جهادگران را همراه می‌کند تا نسبت به برنامه‌های روز بعد مشورت کنند. این روزها هم که نماز جماعت تعطیل است از فضای مسجد برای تهیه اقلام معیشتی استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام محمدزاده درباره اقدامات جهادی این مسجد می‌گوید: با شیوع این بیماری به نظرمان رسید که مسجد را به مهم‌ترین پایگاه محله برای مبارزه با کرونا بدل کنیم. اولین گام نیز تهیه اقلام ضدعفونی بود. از روزهای اول خیابان‌های محله، همه معابر و حتی مشاعات آپارتمان‌ها را ضدعفونی کردیم.

وی درباره حضورشان در بیمارستان‌های اطراف مسجد نیز می‌گوید: در ادامه فعالیت‌های‌مان سعی کردیم به بیمارستان‌ها هم کمک‌رسانی کنیم و در حوزه ضدعفونی محیط بیمارستان کمک کنیم. حتی در ماجرای کمک به کادر درمان نیز پیشقدم شدیم اما مدیران بیمارستان‌ها ملاحظاتی داشتند که ما نیز تبعیت کردیم.

 

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین