عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۶۶۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن سلسله نشست‌های وبیناری مرجعیت علمی قرآن کریم برگزار می‌شود.

سلسله نشست‌های وبیناری مرجعیت علمی قرآن کریم برگزار می‌شودعقیق: به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی با توجه به تصویب منشور مرجعیت علمی قرآن کریم، و در جهت گفتمان سازی «مرجعیت علمی قرآن کریم» در جامعه نخبگانی، اولین نشست از سلسله نشستهای وبیناری در این زمینه، چهارشنبه ۵ آذرماه برگزار می‌شود.

مرتضی غرسبان دبیر میز توسعه و تعمیق فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه یکی از رسالتهای میز قرآن، حل مسأله مرجعیت علمی قرآن در فرهنگ تخصصی است، تدوین منشور مرجعیت علمی قرآن کریم، پیشینه شناسی مرجعیت علمی قرآن، واکاوی دیدگاه‌های مفسرین در خصوص مرجعیت علمی قرآن و برگزاری جلسات و هم اندیشی های علمی در این خصوص را از اقدامات کارگروه مرجعیت علمی قرآن در حدود سه سال فعالیت خود دانست.

وی افزود: پس از تدوین منشور مرجعیت علمی قرآن کریم و تصویب آن در جلسه اخیر شورای راهبری قطب‌های فکری فرهنگی، گفتمان سازی ادبیات این منشور در سطح نخبگانی اقدام بعدی میز قرآن بوده که بدین منظور، سلسله نشست‌هایی از هفته جاری توسط پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن برگزار خواهد شد.

دبیر میز قرآن اضافه کرد: این نشستها هر هفته چهارشنبه ساعت ۱۲:۳۰ به صورت آنلاین برگزار می‌گردد که حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و معارف قرآن و رئیس کارگروه مرجعیت علمی قرآن کریم، در جلسات اولیه به ارائه مباحث مقدماتی در خصوص مرجعیت علمی قرآن خواهد پرداخت و در نشست‌های آینده، امکان ارائه مباحث مرجعیت علمی قرآن کریم توسط سایر اساتید، وجود دارد.

وی با دعوت از همه کارشناسان و متخصصین علوم قرآنی و سایر علوم اسلامی و علوم انسانی، ابراز امیدواری کرد که با مشارکت همه فعالان علمی، گفتمان سازی در این خصوص صورت گیرد.

لینک شرکت در جلسه http://dte.bz/quranconf است.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین