عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۶۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
رضا معممی مقدم، مدیرکل امور اجتماعی و مشارکتهای سازمان اوقاف خبر داد؛
سازمان اوقاف با خدمت به محرومین یاد و نام شهید سلیمانی را گرامی می دارد.

بلاغ طرح شهید سلیمانی برای حمایت از نیازمندان در موج سوم کروناعقیق: رضا معممی مقدم مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف گفت: در آغاز هفته بسیج و آستانه سالگرد شهادت مظلومانه سردار بزرگ مدافعان حرم شهید سلیمانی، مسئولین و دست اندرکاران بقاع متبرکه به عنوان مدافعان و خادمان حرم های متبرکه، وظیفه خود می‌دانند که نام و یاد این سردار رشید اسلام را که اگر مجاهدت‌های او و یارانش نبود امروز اثری از این حرم‌ها نبود، گرامی بدارند.

وی افزود: در راستای گرامی‌داشت یاد و نام این سردار عزیز، هر کس وظیفه‌ای دارد که اولاً باید آن را به خوبی بشناسد و در ثانی به آن به خوبی عمل کند. وظیفه امروز ما الهام گرفته از جمله‌ای است که سردار دل‌ها در قضیه سیل خوزستان فرمودند و بیان کردند: جوانانی که اشتیاق زیادی برای اعزام به سوریه و دفاع از حرم دارند، بهتر است به خوزستان بیایند.

وی همچنین افزود: امروز یقیناً اگر سردار در بین ما بود، کمک به پیشگیری از بیماری کرونا و کمک به آسیب دیدگان کرونا را نشانه می‌گرفت و همگان را به آن سمت و سو سوق می‌داد.

مدیرکل امور اجتماعی و مشارکت‌های سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: از طرفی نیز ما نباید از فکر انتقام سخت از قاتلین سردار عزیزمان خارج شویم که به دست شقی‌ترین افراد زمان، آمریکای جنایتکار مظلومانه به شهادت رسیدند. راه مبارزه با آمریکا را نیز مقام معظم رهبری تبیین کردند و فرمودند: امروز مرگ بر آمریکا خدمت به این مردم است.

وی با اشاره به موج سوم کرونا در کشور افزود: در شرایط فعلی زندگی افراد کم برخوردار بیش از دیگران از شیوع کرونا تحت تأثیر قرار گرفته. عده‌ای کار و درآمد خود را از دست داده‌اند و حتی برای تأمین نیازهای اولیه زندگی خود، دچار مشکل جدی شده‌اند.

وی افزود: در این شرایط، وظیفه ایجاب می‌کند که بقاع متبرکه که ملجاء بندگان خداست، قدمی بردارند و کاری در خور نام و یاد سردار عزیزمان بردارند. به همین منظور طرح شهید سلیمانی با هدف توزیع سبد غذایی و لباس گرم با توجه به برودت هوا بین اقشار آسیب پذیر و آبرومند متأثر از شرایط اقتصادی با توجه اهمیت موضوع توسط نماینده ولی فقیه و ریاست سازمان ابلاغ شد.

وی افزود: در این طرح انشا الله در کل کشور با مشارکت خیرین بالغ بر ۲۲۰ هزار سبد غذایی بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا توزیع خواهد شد.

معممی مقدم با بیان اینکه خدمت به سلامت جامعه و مقابله با بیماری کرونا را نیز یکی از وظایف خود می‌دانیم، افزود: با توجه به اینکه داروی امام کاظم علیه السلام از سوی وزارت بهداشت جهت درمان بیماری کرونا مورد تأیید قرار گرفته است، توزیع رایگان آن، در دستور مراکز افق بقاع متبرکه قرار گرفته است.

 

منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین