عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۱۱۵۵۷۲
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
بالاخره نام کارگردان سریال "موسی(ع)" مشخص شد اما برخی از رسانه‌ها همراه با اطلاع‌رسانی نام "حاتمی‌کیا" به سرمایه‌گذاری غیر از تلویزیون اشاره کرده‌اند.

ماجرای اسپانسرِ سریال حضرت موسی(ع) چیست؟عقیق: چند روز پیش بالاخره نام کارگردان سریال "موسی(ع)" بعد از درگذشت فرج‌الله سلحشور کارگردان اول و بیماری جمال شورجه کارگردان دوم، مطرح شد و رسماً ابراهیم‌ حاتمی‌کیا سکان هدایت این مجموعه تلویزیونی را به‌عهده گرفت. حاتمی‌کیا قصد دارد فیلمنامه این سریال را در ۵۰ قسمت بازنویسی کند.

سریال حضرت موسی(ع) آخرین پروژه‌ای بود که فرج‌الله سلحشور کارگردان فقید سریال‌های تاریخی و مذهبی قصد داشت آن را به سرانجام برساند اما در همان مرحله نگارش فیلمنامه نیمه‌تمام ماند و عمر این کارگردان کفاف نداد تا بتواند آن را وارد پروسه تولید کند. پس از درگذشت فرج‌الله سلحشور بود که جمال شورجه کارگردان باسابقه و مشاور سلحشور در سریال‌های تاریخی و مذهبی‌اش، ساخت این سریال الف ویژه را به‌عهده گرفت.

سال گذشته شورجه در پی ابتلا به بیماری، بستری و بنا شد تیمی با سرپرستی یک کارگردان دیگر ادامه کار را به‌عهده بگیرد که قرعه به نام "حاتمی‌کیا" افتاد.  آمدنِ حاتمی‌کیا و اعلام خبر حضورش به‌عنوان کارگردان سریال "موسی(ع)" با حاشیه‌هایی هم همراه بود. از حاشیه‌های بازیگر نقش اول و حضور برخی از هنرمندانِ کارهای حاتمی‌کیا مثل پرویز پرستویی و مریلا زارعی نام می‌بردند تا نامِ مؤسسه‌ای برای سرمایه‌گذاری این مجموعه تلویزیونی به میان آمد. برخی از رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که ابراهیم حاتمی‌کیا خواستار ادامه همکاری با سرمایه‌گذار فیلم‌های اخیرش است و نام مؤسسه اوج را به‌عنوان سرمایه‌گذار و به‌تعبیری اسپانسرِ سریال "موسی(ع)" آوردند. 

پیگیری‌ها نشان می‌دهد این گمانه‌زنی‌ها و خبرسازی‌ها صحت ندارد و سریال "حضرت موسی(ع)" به‌طور کامل در سازمان صداوسیما کار می‌شود. رسانه ملّی از ابتدا تاکنون هزینه‌هایی برای دکورسازی، پژوهش، نگارش و بازنویسی فیلمنامه صرف کرده است. "موسی(ع)" پروژه‌ای  است که در ساختار الف ویژه و فاخر دسته‌بندی می‌شود، سریال‌هایی تاریخی که در وهله اول به‌لحاظ لوکیشن، بازیگران، هنروران، دکورها و صحنه‌های سخت و طاقت‌فرسا ساختار پیچیده و عظیمی را می‌طلبند. 

یکی از نکات مهم در این عرصه، حضور خود رئیس صداوسیما پشتِ این مجموعه‌های تلویزیونی است، همان‌طور که برای سریال "سلمان فارسی" اتفاق افتاد و علی‌عسکری به‌عنوان رئیس رسانه ملّی بر روند پروژه و کارگاه‌های تولید لباس و تجهیزات و امکانات این مجموعه تلویزیونی نظارت کرد، همان‌طور که در خصوص برخی از برنامه‌های تلویزیونی خاص، شخص رئیس صداوسیما تصمیم‌گیری می‌کند و اینجا هم قرارداد و خیلی از اتفاقات مربوط به سریال‌های فاخر، الف‌ویژه و بیگ پروداکشن توسط شخص اول رسانه ملّی تصمیم‌گیری می‌شود، از این جهت، چنین خبرهایی که مؤسسه اوج و یا هر سرمایه‌گذار و اسپانسر دیگری پشت چنین مجموعه‌هایی‌اند و با حمایت مالی آن مؤسسات، به سرمنزل می‌رسند واقعیت ندارد.

هنوز زمان مشخص پیش‌تولید و تولید مشخص نیست اما قرار است کار جدیدی از حاتمی‌کیا در عرصه فیلم‌سازی ببینیم که تاکنون از او ندیده‌ایم، پیش از این تهیه‌کننده‌اش از شروع پیش‌تولید در سال ۱۳۹۹ خبر داده بود.

 

منبع:مشرق


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین